Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Nog steeds 4 iso's downloaden?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
theelco

BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2006 8:54 pm    Onderwerp: Nog steeds 4 iso's downloaden? Reageren met citaat

Ik dacht dat men vanaf versie 5 over zou gaan naar 1 install-cd. Net als Ubuntu bv.
Na mijn ervaringen met FC4 ben ik een rondreis door linuxland gestart en ben inmiddels bij PC BSD aangeland. Nu zag ik echter dat FC5 aan de beurt was en dit blijft toch trekken.
Ben erg benieuwd naar de reacties.
Is het installeren van software al wat minder ingewikkeld gemaakt?
javascript:emoticon('Laughing')
Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2006 9:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het installeren van software in FC5 zal een stuk makkelijker zijn: Pup is er voor het updaten van je software, en pirut voor het installeren voor nieuwe software (of het ook uit andere repositories kan weet ik niet).

Fedora Core op 1 CD krijgen: Dat voorstel is er wel eens geweest, maar dat lijkt me eigenlijk onmogelijk als je dezelfde functionaliteit wilt behouden. En hoelang denk je dat CD's nog zullen bestaan ? 68% Van de bezoekers van deze website heeft een dvd-brander, heb ik laatst eens gepeilt op de voorpagina. En de meeste mensen zullen vast wel breedband hebben (zo niet: dan is 1 cd ook te veel).

[edit: Als je niet alles wilt downloaden, dan kan je een netwerk-installatie doen, zoek maar eens op google: fedora + netwerkinstallatie. De 1e hit, dan zit je goed]

Citaat:
Nu zag ik echter dat FC5 aan de beurt was en dit blijft toch trekken.

Hehe, er zijn veel merktrouwe Fedora-gebruikers Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Lutz

BerichtGeplaatst: Za Mrt 18, 2006 8:15 pm    Onderwerp: Re: Nog steeds 4 iso's downloaden? Reageren met citaat

theelco schreef:
Ik dacht dat men vanaf versie 5 over zou gaan naar 1 install-cd. Net als <acronym title="Ubuntu, een Linux-distributie">ubuntu</acronym> bv.
Na mijn ervaringen met FC4 ben ik een rondreis door linuxland gestart en ben inmiddels bij PC BSD aangeland.

Misschien wil je ons wat over pc bsd vertellen? Het is wel unix, maar ik hoop dat Thijs er niets tegen kruisbestuiving heeft...

Ga verder zo distro's verkennen. Ik vrees alleen dat gezien de mogelijkheden van Fedora je toch echter in termen van 1DVD moet denken en niet aan 1CD.

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jimmy

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 19, 2006 1:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Het installeren van software in FC5 zal een stuk makkelijker zijn: Pup is er voor het updaten van je software, en pirut voor het installeren voor nieuwe software (of het ook uit andere repositories kan weet ik niet).

Fedora Core op 1 CD krijgen: Dat voorstel is er wel eens geweest, maar dat lijkt me eigenlijk onmogelijk als je dezelfde functionaliteit wilt behouden. En hoelang denk je dat CD's nog zullen bestaan ? 68% Van de bezoekers van deze website heeft een dvd-brander, heb ik laatst eens gepeilt op de voorpagina. En de meeste mensen zullen vast wel breedband hebben (zo niet: dan is 1 cd ook te veel).

[edit: Als je niet alles wilt downloaden, dan kan je een netwerk-installatie doen, zoek maar eens op google: fedora + netwerkinstallatie. De 1e hit, dan zit je goed]

Citaat:
Nu zag ik echter dat FC5 aan de beurt was en dit blijft toch trekken.

Hehe, er zijn veel merktrouwe Fedora-gebruikers Wink

Er zullen vast veel leden zijn met een dvd brander waaronder ook ik, Maar of er ook zoveel zijn met een dvdspeler/brander in hun server pc dat betwijfel ik Wink. Want ik heb in mijn eigen pc wel een dvd brander maar in de server alleen een cd speler.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kanarip

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 19, 2006 4:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Installeer gewoon alleen de eerste CD (minimale install), en installeer de rest met het handje :)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 19, 2006 8:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij kun je zelfs gewoon een FTP-install uitvoeren. Je download slechts een kleine image om mee op te starten, kiest je onderdelen uit en je PC wordt ge´nstalleerd via FTP. Zie http://fedora-linux.nl/wiki/index.php/Beginnershandleiding#Netwerkinstallatie_.28FTP.2FHTTP.2FNFS.29_starten voor meer informatie.

Verder is dit een vrij oud topic (januari...) maar ok..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
kanarip

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 19, 2006 11:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is met de eerste CD ook gemakkelijk te doen. Tik bij het eerste scherm in:

linux askmethod

Je kunt dan kiezen uit een install met behulp van bestanden op een FTP, SMB, NFS -server, of een local harddrive en natuurlijk CD-ROM
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: