Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wat van een 'programma van de maand' ?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Over het forum & de site
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Jan 19, 2006 8:12 pm    Onderwerp: Wat van een 'programma van de maand' ? Reageren met citaat

Beste mensen,

Lijkt het jullie een goed idee om iedere maand een bepaald handig, maar onbekend programma in het zonnetje zetten, door een kleine omschrijving, en een screenshot ?

KDE.nl deed ook zoiets, maar dat lijkt te zijn gestopt: http://www.kde.nl/apps/
Mij lijkt het iniedergeval een goed idee, maar graag hoor ik jullie mening Smile

En zijn er mensen die evt. willen helpen met schrijven van zo'n verhaaltje? Ik weet niet of ik er iedere keer aan toe kom (nouja, wat is 1x per maand...? Maar voor de zekerheid!)

- Thijs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Sauron

BerichtGeplaatst: Do Jan 19, 2006 9:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

prima idee Razz, leer ik ten minste nog eens wat programma's kennen Razz

en ja.... Ik zou best willen helpen, indien ik nuttig ben....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Menno

BerichtGeplaatst: Vr Jan 20, 2006 12:07 am    Onderwerp: Re: Wat van een 'programma van de maand' ? Reageren met citaat

Thijs schreef:
Beste mensen,

Lijkt het jullie een goed idee om iedere maand een bepaald handig, maar onbekend programma in het zonnetje zetten, door een kleine omschrijving, en een screenshot ?

KDE.nl deed ook zoiets, maar dat lijkt te zijn gestopt: http://www.kde.nl/apps/
Mij lijkt het iniedergeval een goed idee, maar graag hoor ik jullie mening Smile

En zijn er mensen die evt. willen helpen met schrijven van zo'n verhaaltje? Ik weet niet of ik er iedere keer aan toe kom (nouja, wat is 1x per maand...? Maar voor de zekerheid!)

- Thijs

Heb je een voorstel van een programma om mee te beginnen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Jan 20, 2006 10:46 am    Onderwerp: Reageren met citaat

@Menno: Gnomebaker lijkt me een leuk programma om mee te beginnen. Het is geen onderdeel van Fedora Core, maar ik denk dat veel mensen er plezier van kunnen hebben.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Vr Jan 20, 2006 8:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het ook een goed idee. Ik zal ook af en toe even kijken of ik wat grappige dingen kan vinden.

Maar is het niet handig om even wat informatie over het programma neer te zetten zodat men weet waar ze aan beginnen? Dan kan je sommige programma's overslaan als je het echt niks vind zonder het eerst uit te proberen.
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Jan 21, 2006 5:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Th3No0b schreef:

Maar is het niet handig om even wat informatie over het programma neer te zetten zodat men weet waar ze aan beginnen? Dan kan je sommige programma's overslaan als je het echt niks vind zonder het eerst uit te proberen.

Hoe bedoel je?
Het is de bedoeling dat mensen dat programma van de maand zien, en dan denken: "He, wat handig, zo'n programma. Nooit geweten dat er zoiets bestaat."

Zullen we het op de wiki doen? Dan krijg je een soort http://www.fedoranews.org -idee, dat staat me wel aan.
Terug naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 9:07 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
@Menno: Gnomebaker lijkt me een leuk programma om mee te beginnen. Het is geen onderdeel van Fedora Core, maar ik denk dat veel mensen er plezier van kunnen hebben.

Jij noemt hier een een of ander programma maar het lijkt mij wel handig als je erbij zet waar het voor bedoelt is en wat er zo handig aan is. Ofte wel, geef even wat informatie over de programma's die je geeft.
Dat was mijn idee en dat bedoelde ik ermee Wink

Gr. Th3No0b @ School Razz
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Jan 24, 2006 9:23 am    Onderwerp: Reageren met citaat

@Th3NooB: Ah oke, ik snap je Smile In dit geval was gnomebaker een voorbeeld, maar het is iniedergeval een brandprogramma (zie ook google). Als het plan doorgaat komt er zeker een kleine recentie over dat programma, zodat mensen zelf kunnen beslissen of het wat voor ze is.
Terug naar boven
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Wo Feb 08, 2006 10:24 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is weer Februari dus ik vind het tijd voor een ander programma.

Ik had zelf gDesklets in gedachten omdat ik er zelf heel veel problemen mee heb gehad maar het nu allemaal feinloos werkt. Als je het zelf niet gebruiken dan gebruik je het niet.

Het is een programma waarmee je allerlei tooltjes op je Desktop kun vast zetten. Kijk maar even bij Offtopic >> Show je Desktop, daar staat mijn desktop ook (en anders hier). Ik gebruiik er niet veel. Er zijn er nog veel meer.

Zo kun je het installeren:
$ yum --enablerepo=atrpms install gdesklets

Links:
http://gdesklets.gnomedesktop.org/
http://www.gdesklets.org/

Er hoort maar 1 site te zijn maar ze zitten in een soort van verhuizing, dat is wat ik vernomen heb.

Weet iemand ook nog een programma waarmee je 3D dingen kunt maken? Daar heb ik wel intresse naar. Dus voor vorige maand kan dat wel, want januari hebben we overgeslagen Razz
Terug naar boven
wge

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2006 5:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Th3No0b,

Heb gdesklets ook even uitgeprobeerd en 'k moet zeggen in combinatie met xfce4 is het wel fun !

3Dprogramma : Blender (linux format heeft er een artikel over)
Terug naar boven
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2006 8:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Is dat te downloaden via Yum of moet ik even opzoek gaan met Google?

Edit \

$ yum install blender

En het werkt. Heb het nu geinstalleerd en ga het zometeen uit proberen.

Nu er nog mee leren werken Wink
Terug naar boven
wge

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2006 10:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Th3No0b,

ze geven een score van 5/10 voor ease of use.
wat wel heel zwak is.

suc6 ermee
Terug naar boven
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2006 10:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Is er niet een ander 3D programma? Of weet je niks meer? Razz
Terug naar boven
wge

BerichtGeplaatst: Do Feb 09, 2006 11:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Th3No0b,
Je moet eens kijken op de online gallery. misschien geraak je toch ge´nteresseerd Smile
Terug naar boven
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Za Feb 11, 2006 1:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit raakt een beetje offtopic maar het ziet er wel goed uit Wink Nu alleen nog leren.

Heeft iemand anders nog suggesties voor het volgende programma? Dan maken we er niet het programma van de maand van maar die van de week Wink

Misschien nu iets met security ofzo? Ik heb in het blad Linux Magazine van December 2005 die ik laatst gekocht had gelezen dat er mensen actief zijn die via SSH je pc probeert binnen te dringen. Er sond in dat artikel ook wat oplossingen voor het probleem. Zo kon je Deamonshield of Fail2Ban gebruiken om de IP's die je aanvallen te blokeren. Ik heb het zelf nog niet gebruikt of geprobeerd maar hier zijn de site's van alle twee:
DeamonShield
Fail2Ban

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar je kunt het uitproberen.

Dit is niet bedoelt om iedereen nu in een keer bang te maken voor hackers. Volgens mij is FC hier wel tegen bestand.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Over het forum & de site Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: