Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Beste grafische desktop

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Xano

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 14, 2005 8:16 pm    Onderwerp: Beste grafische desktop Reageren met citaat

Goedendag,

Ik wilde even weten wat de beste grafische desktop is voor linux(FC3): Xwindows, Gnome, KDE (FC3 heeft er nog eentje, weet zo niet meer hoe die heet). Ik ben vooral ge´nteresseerd in het modden van het uiterlijk, maar verschillen in functies.

Alvast bedankt,

Bart
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Worado

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 14, 2005 8:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Er is niet echt een beste. Het is maar welke je het beste bevalt. Standaard voor Fedora is GNOME. Deze schijnt ook het best te werken met Fedora. Wil je andere looks voor GNOME, dan kun je kijken op o.a. http://www.gnome-look.org/ Software, tweaks, etc. kun je o.a. op http://www.gnomefiles.org/ . KDE is volgens mij het meest te tweaken, maar is dan ook een stuk zwaarder. Volgens mij komt KDE ook met veel meer overbodige software dan GNOME. Thema's voor KDE kun je vinden op http://www.kde-look.org/ en mods/software etc. kun je vinden op http://www.kde-apps.org/

Maar dan nog, het zijn vooral persoonlijke voorkeuren. Zelf ben ik er btw ook nog niet helemaal uit, vooral omdat je voor KDE dat geweldige Plastik thema hebt en er zo ongelovelijk veel handige mods voor te vinden zijn. Overigens een goed alternatief voor Plastik is ClearLooks, voor GNOME. Maar ik blijf bij GNOME omdat dat standaard wordt ge´nstalleerd met Fedora Core Rolling Eyes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Phill

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2005 1:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

de beste grafische desktop is:
die jij kiest! Laughing

ikzelf gebruik kde samen met karamba, simpel en mooi (en veel veel veel mooier als welke win-doos dan ook)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Kaaiman

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2005 5:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn voorkeur gaat uit naar de K Desktop Environment (KDE dus), dit heeft puur te maken met ervaring.

Mijn alllereerste Linux om te proberen was LindowsOS 0.90 die gebruik maakte van KDE 2.1 en daarna draaide ik wel eens Knoppix 3.6, ook met KDE, versie 3.2.

Bovendien vind ik KDE er erg mooi uitzien, alles is vrij overzichtelijk en voor een Windows-native als ik lijkt het qua opzet ook wel veel op de GUI van Windows. Helaas is KDE niet helemaal bugvrij... Confused
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Worado

BerichtGeplaatst: Ma Apr 18, 2005 6:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Kaaiman schreef:
(...)
Bovendien vind ik KDE er erg mooi uitzien, alles is vrij overzichtelijk en voor een Windows-native als ik lijkt het qua opzet ook wel veel op de GUI van Windows. Helaas is KDE niet helemaal bugvrij... Confused

Ik kan je geruststellen en zeggen dat GNOME ook niet helemaal bugvrij is :p

Wat ik wel kan zeggen is dat er ook erg mooie thema's voor GNOME beschikbaar zijn. Bijvoorbeeld ClearLooks versie 0.4 i.c.m. RedHat's Bluecurve pictogrammen ziet er erg mooi uit.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: