Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fedora Core 5 Test 2
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Beer

BerichtGeplaatst: Do Jan 19, 2006 4:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik loop tegen een probleem aan met een smc pcmcia wirelesskaartje. Normaliter doet deze het gewoon met de prism driver in de kernel en de firmware in /lib/firmware/. Echter als ik onder core5 test2 in deze map de isl3890 firmware plaats, welke het doet met core4, krijg ik de kaart niet aan de praat. Ook als ik de nieuwste firmware download en in deze map plaats weigert ie alle dienst. Ik ben er nog niet achter of core 5 de firmware ergens anders vandaan haalt. Dus heeft iemand anders ook dit probleem gehad en een oplossing?. Ik ben niet van plan om nu onder core5 een ndiswrapper te gaan gebruiken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Jan 19, 2006 7:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Op 't moment zit ik midden in een proefwerkweek, en dat zal nog wel een week zo blijven, daarna zal ik eens kijken of ik FC5T2 aan een hevige test zal onderwerpen.

Voor het gemak van de mensen die meer info over de FC5Tests wil heb ik een pagina over FC5 aangemaakt op de wiki: http://fedora-linux.nl/wiki/index.php/Fedora_Core_5 Mensen: Voel je vrij informatie toe te voegen !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 11:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

En inmiddels heb ik mijn installatie alweer verprutst Razz

Ik begon de refreshrate van 60Hz voor mijn beeldscherm erg irritant te vinden. Dus ik heb geprobeert alsnog de drivers van ATi te installeren. Natuurlijk ging dit niet, omdat ATi te lui is om een versie voor de nieuwste X.Org 7 uit te brengen.
Nou heb ik toch geprobeert, maar nu kan ik jammergenoeg niet meer grafisch opstarten...

Helaas weet ik ook geen manier om het op te lossen, want ik weet niet hoe ik de drivers moet verwijderen...

Dus ja... opnieuw installeren dan maar weer Smile (gelukkig gebruikte ik het niet als productiesysteem Razz)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2006 4:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Na dit alles gelezen te hebben heb ik toch maar besloten om FC5T2 aan mijn download lijst toe te voegen. Ik wou eerst wachten op de final release maar ik ben nu om Wink

Begin meteen met downloaden Wink
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Wo Jan 25, 2006 11:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij mij zit onder kde bij het instellen van de klok (rechter muisknop op de tijd) een ander venster dan bij systeeminstellingen. Da's nieuw voor mij. Hebben meer mensen het probleem dat dit nieuwe venster geen ntp-servers wil vinden.?. (Whoo misschien een bug Shocked )
Terug naar boven
theelco

BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2006 8:47 am    Onderwerp: dvd versie Reageren met citaat

Waar kan ik de DVD-versie downloaden, ik zie alleen maar de cd-iso's voorbij komen. Rolling Eyes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2006 9:35 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Persoonlijk zou ik hem downloaden met Torrents, gaat 3 keer zo snel volgens mj. Ik had de DVD binnen 3 uur op mijn pc staan. Werkt perfect.
Her is een site met alle torrents:
http://torrent.fedoraproject.org/

Maar met Google is alles natuurlijk ook te vinden!
Terug naar boven
theelco

BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2006 9:45 am    Onderwerp: Bedankt !! Reageren met citaat

Bedankt, ben benieuwd Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Do Jan 26, 2006 9:48 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Yep, zou het ook vie bittorrent proberen. De DVD-versie had ik in een paar uurtjes binnen. Afhankelijk van je verbinding natuurlijk.

Su6
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Di Jan 31, 2006 10:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

En inmiddels een aantal dagen en veel prutsen verder... Uiteindelijk heb ik voor mijn videokaart de Open Source Radeon (R300) gekozen. Mijn xorg.conf heb ik aangepast en eindelijk kan ik nu op mijn maximale fatsoenlijke resolutie met refresh rate draaien: 1280x1024 @ 75Hz...

Wat een enorme verademing! Nu maar hopen dat ATi opschiet met een driver voor X.Org 7!
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Wo Feb 01, 2006 8:42 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:
En inmiddels een aantal dagen en veel prutsen verder... Uiteindelijk heb ik voor mijn videokaart de Open Source Radeon (R300) gekozen.

Mag ik vragen waar je die driver kan vinden?
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Feb 01, 2006 2:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Die zit standaard in X.Org, sinds de 6.9 release. Om deze te activeren moet je /etc/X11/xorg.conf bewerken.
Je moet de waarde bij de optie Driver veranderen in "radeon", vervolgens wordt deze driver gebruikt bij de volgende start. Of je drukt gewoon op ctrl-alt-backspace, dan wordt de wijziging meteen doorgevoerd.
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Do Feb 02, 2006 7:46 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:
Die zit standaard in X.Org, sinds de 6.9 release. Om deze te activeren moet je /etc/X11/xorg.conf bewerken.
Je moet de waarde bij de optie Driver veranderen in "radeon", vervolgens wordt deze driver gebruikt bij de volgende start. Of je drukt gewoon op ctrl-alt-backspace, dan wordt de wijziging meteen doorgevoerd.

Neem aan dat dit geldt voor zowel de i686-versie als de x86_64-versie?
Heb namelijk veel problemen om de x86_64-versie van FC4 op mijn laptop te installeren. Deze is uitgerust met een ATi-kaartje.
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Do Feb 02, 2006 8:34 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik neem aan van wel, je kan het altijd proberen. Maar niet vergeten eerst een backup van je huidige xorg.conf te maken! Mocht er iets fout gaan, dan kun je je backup nog terugzetten.
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Do Feb 02, 2006 10:52 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:
Ik neem aan van wel, je kan het altijd proberen. Maar niet vergeten eerst een backup van je huidige xorg.conf te maken! Mocht er iets fout gaan, dan kun je je backup nog terugzetten.

Bedankt voor de tip.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: