Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wireless PCI kaart gebruiken als AccessPoint (Fedora Core)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
molski

BerichtGeplaatst: Zo Jan 15, 2006 10:56 pm    Onderwerp: Wireless PCI kaart gebruiken als AccessPoint (Fedora Core) Reageren met citaat

Vandaag de hele middag bezig geweest Sad
Vandaag een draadloze nic in mijn server gedaan en wilde die als AccessPoint (# iwconfig wlan0 mode master) laten fungeren (gaat om een Linksys WMP54g v4 kaartje, met rt2500 chipset);

Heb toen als eerst Ndiswrapper ge´nstalleerd, stom eigenlijk, want Ndiswrapper ondersteund dus geen master mode kwam ik later achter....had ik "ff" overheen gelezen Wink
Maar ja de kaart werkt i.i.g wel goed met een windows driver in auto of managed modus dus dat weet ik alvast voor als dat eens nodig is Smile

Vervolgens hostap (geinstalleerd via yum, hostapd, hostap-driver, hostap-utils, hostap-kmdl) geprobeerd omdat mijn kaart met de Prism drivers zou kunnen werken, ook dit werkte niet, of heb ik gewoonweg niet werkend kunnen krijgen met mijn kaartje.

Ben dus van plan om een nieuwe draadloze kaart te kopen.
Voordat ik dat ga doen zou ik graag adviezen willen hebben welke draadloze kaart ik moet kopen en die ook "out of the box" werkt met Fedora EN OOK in Master Mode.
Of zal ik me altijd met hostap bezig moeten houden hiervoor?
Lijkt mij toch dat de wireless-tools (iwconfig, iwlist enz.) i.c.m. met een ondersteunde draadloze kaart voor Linux meteen in AP zou kunnen moeten werken?
Wie heeft dit wel werkend en met welke kaart (en chipset)?

Alvast bedankt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Menno

BerichtGeplaatst: Ma Jan 16, 2006 12:07 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik raad je aan, om gewoon een Accesspoint te kopen!
Bespaart je een hoop ellende en het werkt in ieder geval meteen, aangezien zowat elke normale netwerkkaart werkt.

De prijs van een accesspoint is zelfs gelijk of soms lager dan van een draadloos internet kaartje.
Terug naar boven
molski

BerichtGeplaatst: Ma Jan 16, 2006 12:53 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Menno schreef:
Ik raad je aan, om gewoon een Accesspoint te kopen!
Bespaart je een hoop ellende en het werkt in ieder geval meteen, aangezien zowat elke normale netwerkkaart werkt.

Zal het je nog beter vertellen, ik heb een Asus WL-500g wLan-router in mijn netwerk staan Very Happy
Draait goed, customized firmware (leuke hiervan iis na het iserten van een usb-disk in de router is deze beschikbaar in mijn netwerkomgeving, o.a. Samba draait namelijk op de router Smile ).

Ik wilde gewoon weten of het mogelijk was, kost alleen i.d.d. erg veel pijn en moeite (en vooral tijd!). De ndiswrapper draait wel netjes, maar ja, connecten via mijn wireless kaartje naar mn eigen AP toe heeft weinig zin. Connect ik dus vanaf wlan0 naar eth1 Smile

Denk i.d.d. dat ik dit "project" maar laat zitten totdat ik eens tegen een kaartje aanloop wat "makkelijk" in Master Mode werkt (als dat al kan zonder hostap e.d. ??)

Of weten jullie misschien een reden waarvoor ik mijn kaartje nu nog kan gebruiken......aangezien die nu toch al werkend in de server zit (en nu totaal nutteloos) ?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: