Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Cyrus

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nivko

BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 10:47 am    Onderwerp: Cyrus Reageren met citaat

Ik kan met cyradm geen deletemailbox doen, voor bijv: deletemailbox user.root of user.niels, dan krijg ik gelijk Permission denied, terwijl ik gewoon ingelogd ben als de user Cyrus?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kanarip

BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 12:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

is de user cyrus ook de admin?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
Nivko

BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 1:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoe kom ik hier achter? Razz Maar als ik zo'n mailbox heb aangemaakt kan ik dan gewoon de user dus niels (mailbox is user.niels) en dan bestaat niels@nivko.com?
Terug naar boven
kanarip

BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 1:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

cyrus moet worden ingesteld als de local mailer, in de configuratie van je MTA.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
Nivko

BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 1:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Postfix dus?

EDIT:

mailbox_transport = lmtp:unix:/var/lib/imap/socket/lmtp

# To use the old cyrus deliver program you have to set:
#mailbox_transport = cyrus

Wat moet precies aan/uit? (Ik heb er totaal geen verstand van)
Terug naar boven
kanarip

BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 1:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Sorry ik kan je niet verder helpen met Postfix, maar ik weet wel dat er complete howto's op het net staan...
Terug naar boven
Nivko

BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 1:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Welke mail dinges raad jij dan aan?, Kan je gelijk als het kan een nederlandse howto bij geven (Engels mag ook)

EDIT: Heb je MSN of via IRC ofzo, dit werkt niet (Liever MSN, ben nu niet thuis dus moet ik weer mIRC installeren)
Terug naar boven
kanarip

BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 1:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Haha, ik heb wel IRC, maar geen MSN.

Je kunt me vinden op IRCNet, QuakeNet, FreeNode en Lichtsnel, allemaal met de nick kanarip.

Ik raad je overigens even helemaal geen MTA aan, maar ik weet wel dat er goeie postfix en cyrus howto's zijn, simpel te googlen...
Terug naar boven
Nivko

BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 1:44 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet maar half wat een MTA is maar ik wil gewoon dit hebben:

Ik heb een domein daar moeten mail accounts op komen, dus gewoon pop3 & smtp.l
Terug naar boven
kanarip

BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 1:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Een MTA is een Mail Transfer Agent, verantwoordelijk voor alle mailverkeer tussen machines (mail vanaf de eigen machine wordt via een localhost interface verstuurd, en dus ook via de MTA).

De MTA gaat zelf niet weten welke back-end op de machine staat... Mailfolders, mailboxes, cyrus-like meuk, het maakt hem niet uit, daarvoor heeftie de 'localmailer'. Met andere woorden, je zet ergens in de configuratie van de MTA neer wat er lokaal bezorgt moet worden, en de MTA geeft aan de hand van dat filter alle emails over aan de localmailer. De localmailer weet waar de email daadwerkelijk terecht moet komen, bijvoorbeeld de mailbox /var/spool/mail/kanarip, of de mailfolder /home/kanarip/mail/.

Ik gebruik Sendmail als MTA, en procmail als localmailer. Jij gebruikt op het moment postfix als MTA, en cyrus als localmailer.

Ik heb verstand van het proces, maar ik ken de configuratie van postfix niet, en ook cyrus heb ik nooit in productie gezet... Dus daarmee kan ik je helaas niet verder helpen.

Een behulpzame pagina zou kunnen zijn: http://www.tldp.org/HOWTO/Postfix-Cyrus-Web-cyradm-HOWTO/

En google anders eens op "postfix cyrus howto"
Terug naar boven
Nivko

BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 2:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik doe ook dan ook sendmail & procmail, ik heb er toch geen verstand van en dan ben jij de expert Razz , Niet dat ik elke 5 minuten wat aan je vraag, maar ik zoek daar is op googlen, Maar is procmail of sendmail dan ook gelijk een Pop3/SMTP server?
Terug naar boven
kanarip

BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 3:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Zoals ik al zei, sendmail is de MTA, procmail de localmailer. Als front-end pop3 server zou je bijvoorbeeld uw-imap kunnen gebruiken.
Terug naar boven
Nivko

BerichtGeplaatst: Zo Jul 16, 2006 3:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan maar geen mail-server, allemaal veel te moelijk Razz
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: