Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Buggy grafische interface

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
peter baaij

BerichtGeplaatst: Di Apr 19, 2005 2:54 pm    Onderwerp: Buggy grafische interface Reageren met citaat

Very Happy
Ik ben nog onbekend met linux. Ik heb nu fc3 op twee pc's geinstalleerd. Tot nu toe enkele problemen, waarvan een is opgelost [Bugzilla Bug 138419 – Installer fails to read HD geometry].

Question Resteren nog twee problemen, beide IO-interface:

1. Bij een PC wordt het toetsenbord niet goed aangesloten: geen input; wanneer ik dus wil inloggen kan dat niet. (Tijdelijke) oplossing is het toetsenbord los te trekken en weer aan te sluiten, dan vindt Linux blijkbaar de juiste settings/drivers... Er is verder niets bijzonders aan het toetsenbord [geen USB of zo] en het probleem doet zich ook voor bij andere toetsenborden...

2. Bij de tweede PC [FC3 geinstalleerd als tweede OS op tweede HD]. Alles lijkt verder goed te werken, enkel de grafische interface doet rottig.
Dat begint overigens al bij de installer [Anaconda].
Het systeem wist de verlopen data [boxen en velden] niet van het beeldscherm, maar laat deze zichtbaar [niet meert interactief overigens]. Daarentegen worden de nieuwe velden wel geschreven, maar zijn niet direct zichtbaar. Pas na een mouseover worden de nieuwe velden zichtbaar geschreven, OVER het oude scherm heen. Alles is verder wel interactief; ik kan de nieuwe velden invullen en aanklikken. Al met al toont dat een aardige kerstboom op het beeldscherm, maar fijn is anders.
Gezien het feit dat het probleem al bij installatie zichtbaar is, wellicht een bug in X-windows? Kiest installer verkeerde drivers? Zijn drivers corrupt.
De drivers onder Win98 werken overigens prima; probleem ligt dus niet aan de hardware.

In beide gevallen HELP! Gelieve dat de aardige mijnheer of mevrouw die mij wat bij wil lichten in gedachte kan houden dat ik nieuw ben met Linux; ik heb bijvoorbeeld nog nooit direct op de shellprompt gewerkt...

grtzzz&thnx.peter [/quote]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Apr 19, 2005 4:02 pm    Onderwerp: Re: Buggy grafische interface Reageren met citaat

peter baaij schreef:

1. Bij een PC wordt het toetsenbord niet goed aangesloten: geen input; wanneer ik dus wil inloggen kan dat niet. (Tijdelijke) oplossing is het toetsenbord los te trekken en weer aan te sluiten, dan vindt Linux blijkbaar de juiste settings/drivers... Er is verder niets bijzonders aan het toetsenbord [geen USB of zo] en het probleem doet zich ook voor bij andere toetsenborden...

Het klinkt gek, maar trek je muis er eens uit en doe hem in een andere ingang, dat kan helpen.
Citaat:

2. Bij de tweede PC [FC3 geinstalleerd als tweede OS op tweede HD]. Alles lijkt verder goed te werken, enkel de grafische interface doet rottig.
Dat begint overigens al bij de installer [Anaconda].
Het systeem wist de verlopen data [boxen en velden] niet van het beeldscherm, maar laat deze zichtbaar [niet meert interactief overigens]. Daarentegen worden de nieuwe velden wel geschreven, maar zijn niet direct zichtbaar. Pas na een mouseover worden de nieuwe velden zichtbaar geschreven, OVER het oude scherm heen. Alles is verder wel interactief; ik kan de nieuwe velden invullen en aanklikken. Al met al toont dat een aardige kerstboom op het beeldscherm, maar fijn is anders.
Gezien het feit dat het probleem al bij installatie zichtbaar is, wellicht een bug in X-windows? Kiest installer verkeerde drivers? Zijn drivers corrupt.
De drivers onder Win98 werken overigens prima; probleem ligt dus niet aan de hardware.

Vreemd probleem, ik heb er nog nooit van gehoord. Je kunt eens een andere driver kiezen met het programma 'system-config-display'. Wat je ook kunt doen is je hele systeem updaten, dat zal zowieso een hoop problemen oplossen:

yum update
moet je daarvoor de in de Terminal typen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: