Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Kernel: Geluids probleem.

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast PRX
Gast

BerichtGeplaatst: Di Mrt 29, 2005 6:34 pm    Onderwerp: Kernel: Geluids probleem. Reageren met citaat

Mijn PC is uitgerust met een moederboard ASROCK K7VT4A+
Op het board zit een sound chip VIA vt823/A/825/8237 AC97 audio controller
module snd-via 82xx.

De geluids test met Fedora core 3 (2.6.9-1.667) kernel doet het prima.
KDE, GNOME en alle geluids modules doen het prima.

Maar als ik de Fedora core 3 (26.10-1.770_fc3) kernel installeer en de geluids test doet, ho maar. Geen geluid. Er staat wel bij de update om de
KERNEL (2.6.0-1.770_FC3) eerst te testen. Dus geen geluid.
Nou is mijn vraag of het een programmeer fout is, of vergeet ik iets te intalleren of
te updaten. Ik heb alle updates geinstalleerd en ook alle kde's updates + extras.

In het verleden heb ik SuSe 9.2 gedraaid met de zelfde problemen. Update's geinstalleerd ALSA, forums nagekeken,ze hadden allemaal problemen met de via chip, oplossingen zat maar geen een die werkte. Behalve Fedora core3 KERNEL(2.6.9-1.667)
Maar met de nieuwe KERNEL ( 2.6.10-.770_FC3) zouden de problemen weer opnieuw
beginnen. Vandaar mijn vraag of het een programmeer fout is. Zeker wanneer Fedora
Core 4 uitkomt met de nieuwe KERNEL.Dus ik draai maar de oude KERNEL van Fedora.
Als het blijkt dat het een fout is dan kunnen deze meenemen.

VRG. Gast PRX.
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 30, 2005 7:41 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien moet je de kernel zelf compileren, want ik kan me vaag herinneren dat jouw driver-module standaard niet staat ingeschakeld in de kernels van Fedora Core 3.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Gast PRX
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Apr 15, 2005 3:59 pm    Onderwerp: Kernel: geluids probleem Reageren met citaat

-Het geluids probleem is opgelost.
Ik heb Fedora4 test2 gedraaid met de kernel 2.6.11-1.1226 en de geluidstest uitgevoerd
met een goed resultaat. Ze hebben driver-module weer opgenomen in de nieuwe kernel.

Gast PRX.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: