Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

PackardBell laptop drivers

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marklusink

BerichtGeplaatst: Vr Mei 12, 2006 11:04 am    Onderwerp: PackardBell laptop drivers Reageren met citaat

Hallo iedereen die kan helpen.

Ik heb een easynote laptop van packardbell waar ik fedora (liefst 5 natuurlijk) op wil instaleren, maar ik ben nu al een tijdje op zoek naar drivers voor dat ding. Of ik kijk ergens overheen, of ze zijn er (nog) niet.

Drivers die ik nodig heb zijn voor

toetsenbord
video en geluid
netwerkkaarten waaronder wifi
telefoonmodem

Kortom, alles wat ik voor windows ook nodig heb. Ik heb packardbell al gebeld om te vragen of zij die drivers hebben, maar volgens 1 van de medewerkers hebben ze die alleen voor windows en niet voor linux.

Dus als iemand hier al ervaring mee heeft, of mij in ieder geval kan vertellen waar ik het beste kan zoeken voor drivers voor laptops, dan zou dit zeer gewaardeerd worden.
Ik ben nog niet begonnen met de instalatie van Fedora, dus het kan zijn dat dit allemaal vanzelf gaat net als bij mijn PC, maar dat zou ik eerst liever bevestigd hebben.

Ik hoop dat iemand antwoordt weet op deze vragen. alvast bedankt
Met vriendelijke groet
MarkL
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Vr Mei 12, 2006 12:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Je noemt geen model van je laptop, maar misschien dat je op onderliggende sites wat meer info kunt vinden over de drivers en hoe anderen de hardware wel aan de gang hebben gekregen i.c.m. jouw laptop:
http://www.linux-laptop.net/
http://www.linux.org/hardware/laptop.html
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
marklusink

BerichtGeplaatst: Vr Mei 12, 2006 12:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor de reactie

Zal eens een beetje op deze sites gaan speuren. Ik ben mijn model laptop nog niet tegengekomen, maar als ik dit zo zie dan denk ik wel dat het mogelijk is om fedora erop te krijgen.
Ik heb volgens mij de easynote r3450, maar dat kijk ik vanavond nog even na.

Ik denk dat ik dan maar een duel-boot maak, zodat ik de problemen die ik eventueel tegenkom gewoon op m'n gemak kan oplossen. Genoeg handige mensen hier op het forum die daarbij kunnen helpen.

Ik zal nog wel laten weten hoe dit allemaal gaat. Mischien dat anderen er ook wat aan hebben dan.

In ieder geval bedankt voor de links

M.v.g
MarkL
Terug naar boven
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Vr Mei 12, 2006 1:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Graag gedaan,
en mocht je nog vragen hebben, dan zullen we je zo goed mogleijk proberen te helpen.

Su6.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
marklusink

BerichtGeplaatst: Ma Mei 15, 2006 2:25 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb ondertussen FC5 op de laptop geinstalleerd. Ik moet zeggen dat het makkelijker ging als wat ik had verwacht. Het enige probleem wat ik tegenkwam was uiteraard de schermresolutie, maar dat heb ik kunnen oplossen met behulp van de berichten op dit forum. Ik hoefde alleen maar de resolutie 1280x800 in het /etc/x11/xorg.conf toe te voegen.
De resolutie staat er alleen niet bij in werkplek/beheer/beeldscherm (heb em in het nl), maar dat boeit niet. Resolutie is goed.

Voor zover ik kan zien staat alles goed geinstalleerd. Ik ben net overgestapt van ISP, dus zal met het netwerk/internet/updaten nog even moeten wachten.

Groeten
MarkL
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: