Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

dvd-rom in nautilus als "leeg" gemount en cd creat

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tom de rooy
Gast

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2005 7:28 pm    Onderwerp: dvd-rom in nautilus als "leeg" gemount en cd creat Reageren met citaat

Ik heb dit probleem met de plextor drive px-166a en de px-708a in combinatie met fc3 en fc4 test 1 en fc test 2.

Het is een bug in de kernel. zie de volgende link:

https://bugzilla.redhat.com/beta/show_bug.cgi?id=143421

mijn vraag is: HEEFT ECHT NIEMAND MET EEN PLEXTOR DRIVE DIT PROBLEEM?!

groet,
tom
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2005 7:45 pm    Onderwerp: Re: dvd-rom in nautilus als "leeg" gemount en cd c Reageren met citaat

tom de rooy schreef:

mijn vraag is: HEEFT ECHT NIEMAND MET EEN PLEXTOR DRIVE DIT PROBLEEM?!

Aan de bugzilla te zien wel. Ik heb zo'n vermoeden dat het verholpen kan worden door een nieuwe kernel te installeren, of door 'hal' te updaten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
tom de rooy
Gast

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2005 7:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

bedankt thijs voor je snelle reply! Eindelijk antwoord van iemand. De laatste kernell versie lukt me wel. Maar wat is hal? en hoe update/installeer ik dat? "yum install hal" of "yum update hal" is ok?

groet,
tom
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2005 7:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Doe maar eens 'yum update hal' Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
tom de rooy
Gast

BerichtGeplaatst: Di Apr 12, 2005 9:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

[root@84-104-181-93 ~]# yum update hal
Setting up Update Process
Setting up repositories
development 100% |=========================| 1.1 kB 00:00
extras-development 100% |=========================| 951 B 00:00
Cannot open/read repomd.xml file for repository: livna-stable
failure: repodata/repomd.xml from livna-stable: [Errno 256] No more mirrors to try.
[root@84-104-181-93 ~]#

wat nu?

ik heb fedora 4 test2 geupdated over fc3
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2005 7:55 am    Onderwerp: Reageren met citaat

tom de rooy schreef:
[<a href="http://www.fedora-linux.nl/basis/#root">root</a>@84-104-181-93 ~]# yum update hal
Setting up Update Process
Setting up repositories
development 100% |=========================| 1.1 kB 00:00
extras-development 100% |=========================| 951 B 00:00
Cannot open/read repomd.xml file for repository: livna-stable
failure: repodata/repomd.xml from livna-stable: [Errno 256] No more mirrors to try.
[<a href="http://www.fedora-linux.nl/basis/#root">root</a>@84-104-181-93 ~]#

wat nu?

ik heb fedora 4 test2 geupdated over fc3

Hmm, als je een test-release gebruikt moet je vaak zelf even /etc/yum.conf aanpassen, omdat bijna geen enkele repository geschikt is voor een test-release.
Rolling Eyes
maar je hebt iniedergeval alleen nodig wat onder het kopje [updates] en [base] staat ([extras] mag er ook nog bij), de rest kan je eruit gooien, dan werkt het denk ik.
Terug naar boven
tom de rooy
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2005 10:19 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ga de laatste kernel en hal versie voor fc3 en fc4 test2 downloaden en bekijken of het werkt. Ik WIL dit oplossen, omdat ik wil bijdragen aan de ontwikkeling van fedora. ik ben namelijk een systeembeheerder en op mijn werk maken we veel gebruik van linux.

tom
Terug naar boven
tom de rooy
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2005 10:35 am    Onderwerp: Reageren met citaat

helaas. op fc3 werkt het nog steeds niet. Ik heb via yum hal 0.4.7-1.fc3 rpm en kernel 2.6.11-1.14 rpm opgehaald. als ik een dvd in mijn plextor px-116a stop, komt de bekende cd creator window tevoorschijn. als ik de dvd zelf mount met "mount /dev/hda /media/cdrom" en vervolgens ga kijken wat er in /media/cdrom staat, krijg ik gewoon de inhoud van de dvd te zien.

Deze bug is gemeld door Gérard Milmeister op 20-12-2004! Ik kan me dus echt niet voorstellen dat hier ruim drie maanden later geen patch voor is. Thijs?
Terug naar boven
tom de rooy
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2005 10:38 am    Onderwerp: Reageren met citaat

wellicht kunnen we David Zeuthen van Redhat emailen. Hij is een ontwikkelaar van Hal.
zie: http://www.freedesktop.org/Software/hal
en: http://cvs.freedesktop.org/hal/hal/ChangeLog?view=markup

tom
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2005 12:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

In Gnome zit ergens een schermpje waarin je kunt kiezen wat er moet gebeuren als er een cd in de cdspeler gestopt wordt(voor zover ik me kan herinneren), misschien staat daar iets nuttigs bij ?

Zou het wel een bug zijn in Fedora, aangezien het alleen met Plextor-drives is ?
Misschien ligt het aan de firmware.

De bug is al toegewezen aan David Zeuten, dus ik vraag me af of emailen nog zin heeft.
Terug naar boven
tom de rooy
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2005 1:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

dat tooltje heet disc management. ook hier werkt het afen toe wel en af en toe niet. De firmware moet goed zijn. Ik heb versie 9 voor de px 708a geupdated. voor de px-116a is geen firmware.

ik heb alles opnieuw getest met een samsung dvd speler. hier werkt wel alles goed. Dus het moet een plextor (in combinatie met fedora/gnome) bug zijn.

ok, david opnieuw mailen heeft waarschijnlijk niet zoveel zin. Het wordt dus afwachten. Op de site van plextor heb ik ook nog gezocht voor meer info, maar helaas niets gevonden. Thijs wat voor drives heb jij?

nogmaals bedankt voor je reply!

tom
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Apr 13, 2005 2:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

tom de rooy schreef:

ok, david opnieuw mailen heeft waarschijnlijk niet zoveel zin. Het wordt dus afwachten. Op de site van plextor heb ik ook nog gezocht voor meer info, maar helaas niets gevonden. Thijs wat voor drives heb jij?

Ik heb een LG-dvd speler, daarmee ook nergens last van.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: