Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

EasyUbuntu

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Programmeren en scripten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 31, 2006 7:12 pm    Onderwerp: EasyUbuntu Reageren met citaat

Dag mensen,

Hebben jullie dit gezien: http://easyubuntu.freecontrib.org/ ?
Dat is erg handig, vooral voor "normale" gebruikers.

Zijn er hier mensen die de mogelijkheden hebben om een dergelijk iets voor Fedora (liefst grafisch) te maken, die mij daarbij wil helpen?

- Thijs
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 31, 2006 10:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ik Python zou kunnen programmeren zou ik zeker een handje helpen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
critter

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 9:56 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wil wel kijken hoe ik kan bijdragen. Heb in dit geval hetzelfde nadeel als Worado, Ik kan niet echt Python programmeren. Ik kan wel Perl programmeren als het helpt (Ja, ik kom ook wel uit python dan, alleen duurt het langer Smile Je kan ook veel in RPM's zelf doen aan scripting. Misschien dat je dat als bouwstenen kan gebruiken en daarom heen kan scripten.

Hou ook in de gate dat als python, perl etc. gebruikt deze vaak modules gebruiken om bepaalde taken makkelijker te maken. Toen ik voor de gein de python GUI probeerde te starten begon deze te zeuren om apt en apt_pkg die ik niet had. Misschien dat Ubuntu die wel standaard heeft Smile

volgens mij als je zelf een Yum repository maakt daarin alles stopt wat wij denken nodig is en via een script binnen haalt en alle RPM's installeert heb je wat je wilt.

Grtz,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Worado

BerichtGeplaatst: Za Apr 01, 2006 12:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Zelf een yum repo maken en bijhouden lijkt mij toch te veel werk, en volgens mij ook dubbelop. Maar een bash-script zou opzich ook wel kunnen. Bash kan ik een beetje en ik zou er op deze manier natuurlijk meer van kunnen leren.

Alleen ik zit nog te denken hoe je met een bash script mensen eenvoudig kunt laten kiezen wat ze willen.

Verder in plaats van een eigen repo, kunnen we alles gewoon via de bestaande repo's binnen laten halen en installeren.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
critter

BerichtGeplaatst: Di Apr 18, 2006 1:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Geloof dat ze ons voor zijn geweest Wink

http://easylinux.info/wiki/Fedora_frog

Grtz,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Programmeren en scripten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: