Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

3Com Xjack wireless kaart niet gedetecteerd
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
critter

BerichtGeplaatst: Do Mrt 30, 2006 8:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ndiswrapper is ontworpen om met de windows drivers linux gebruikers in staat te stellen om anders onbruikbare wireless kaarten te gebruiken (met ndiswrapper heb je dus geen speciale Fedora drivers). Ik heb wat tests gedaan hier met een USR2210 van USRobotics. Dit is blijkbaar weer een andere dan degene die ik op mijn werk had. Werkt dus niet met de drivers die ik heb.

Ik heb een oude Sitecom 11Mbps kaart gepakt die met toevoeging van firmware wel gewoon werkt (driver is dus aanwezig in Fedora alleen de firmware ontbreekt aangezien dit weer stookt met de vrije software van Fedora). Ik weet dat bepaalde Linksys kaarten wel werken, maar veel ook niet. Ik begin op een punt te komen dat ik het ook niet meer weet.

Wat zegt fedora in zijn logfile als je de 2 kaarten 1 voor 1 probeert in zijn logfile /var/log/messages? je kan een terminal starten met root en tail -f /var/log/messages de logfile volgen. (Met control-C kom je hier weer uit)

Als deze alleen meld dat hij met 1 regel een kaart ziet kent hij hem verder niet. Als hij met meedere regels begint over firmware kunnen we nog verder kijken. Je kan ook nog kijken of je nog win32 drivers kan proberen met ndiswrapper.

Grtz,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: