Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Meerdere Ip's instellen op server

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
McDrokz

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2006 4:28 pm    Onderwerp: Meerdere Ip's instellen op server Reageren met citaat

Hi,

ik moet meerdere ip's instellen op men servertje. zelf ben ik nog maar een beginner onder linux.
Ik heb geen GUI installed en onder debian kreeg ik het wel aan de praat door alles inte voeren in het bestand interfaces. interfaces vind ik niet tereug onder fedora.

Nu dat ik fedora 5 heb geinstalleerd krijg ik enkel het eerste Ip gesettled op men kaart. graag had de rest van men Ip's dan ook via SSh kunnen instellen.
Ik hoop dat jullie me kunne helpen.

thx
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
critter

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 29, 2006 9:07 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

In /etc/sysconfig/network-scripts kijk naar de ifcfg-eth0 maak hier een kopie van naar ifcfg-eth0:1 en pas daar de device naam aan (zie ook voorbeeld).

/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0:1
Code:

TYPE=Ethernet
DEVICE=eth0:1
HWADDR=<jou mac>
BOOTPROTO=none
NETMASK=255.255.255.0
IPADDR=192.168.0.10
USERCTL=no
IPV6INIT=no
PEERDNS=yes

Herstart vervolgens de netwerk settings met service network restart. Wat is de reden waarom je meedere IP addressen erop wil hebben? Het kan namelijk lastig worden om de routing uit elkaar te houden. Gewoon nieuwschierigheid/intresse van mijn kant Smile

Grtz,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: