Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

bug?: grub error 15

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jeroenvd

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 22, 2006 6:58 pm    Onderwerp: bug?: grub error 15 Reageren met citaat

hey , ik heb zins vandaag fedora op mn pc staan na een antal maal ubuntu te hebben uitgeprobeerd.

maar heb tijdens de installatie wat vreemds opgemerkt , ik wou windows en fedora naast elkaar draaien , ik heb 2 schijven in mn pc hangen elk van 120gb windows op de eerste en fedora op de 2de maar elke keer als ik fedora wou starten kreeg ik de melding : grub error 15. tijdens het opstarten. ik heb daarna wel 3X grub hersteld of opnieuw geinstalleerd maar kwam op niks uit , uiteindelijk heb ik fedora opnieuw geinstalleerd , omdat ik had gelezen dat het kwam omdat ie de kernel niet kon vinden , maar ook dat hielp niet.
als laatste omdat ik toch echt fedora wou hebben , heb ik ervoor gekozen om fedora allebij mn hardeschijven te laten gebruiken. en dat werkte uiteindelijk.

nu is mijn vraag.
zou dit een bug kunnen zijn in fedora core 5 ?
of moet je fedora persee op de eerste schijf installeren (ubuntu kon wel op de 2de).

mn pc specs:
2.40ghz
2X 120gb IDE HDD
512mb ram
geforce 5500 video kaart.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
pirat9

BerichtGeplaatst: Do Mrt 23, 2006 10:22 am    Onderwerp: reply grup 15 Reageren met citaat

dag jeroen
ik had ook dit probleme van kernel dar de kernel rpm niet gevonden , wat ik gedaan heb , ik geb de 2 de hardschrijf geformaterd van windows met ntfs , en in linux kies dat je wild installeren in costun in de free area , daarna do 2 partities / en swap 1000 mb
en in lilo of grup moet geinstallerd worden in de MBR de partitie van windows ,
darna stat je pc met 2 systemen
hoop ik dat zou ook voor je luken zals had voor mig gellukt

met vrndelijk groeten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
critter

BerichtGeplaatst: Do Mrt 23, 2006 10:44 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Geeft Error 15 niet aan dat hij een bestand niet kan vinden?

Kan hij de kernel wel vinden om te starten?

Grtz,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kanarip

BerichtGeplaatst: Do Mrt 23, 2006 2:06 pm    Onderwerp: Re: reply grup 15 Reageren met citaat

pirat9 schreef:
(...)

Hallo pirat9,

volgens mij doet je toetsenbord het nog niet helemaal onder Fedora Core 5. Weet je zeker dat je de goede map hebt geinstalleerd?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: