Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wireless verbinding met de Intel PRO/Wireless 2200BG

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Stephan

BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 9:12 am    Onderwerp: Wireless verbinding met de Intel PRO/Wireless 2200BG Reageren met citaat

Ik heb een Acer TravelMate 4001LMi. Ik heb hier sinds kort FC4 op draaien.
Nu ben ik nog niet helemaal thuis in het voor mij nog nieuwe besturingssysteem, maar begin er al aardig mijn weg in te vinden.

Ik heb op dit moment alleen een probleem. Ik weet niet met welke software ik het beste een Wireless verbinding met mijn AP kan maken. Ik kwam KWiFiManager tegen en ben hiermee aan de slag gegaan. Hier bereik ik niet veel mee, als ik op "Search wireless networks" klik komt hij na 5 sec. met de melding niets gevonden te hebben. Terwijl deze er toch écht wel zijn.
Als ik via "Network devices" (of iets in die richting) mijn Wireless NIC probeer te activeren verschijnt de volgende melding:

"Error for wireless request "Set bit rate (8B20)": SET failed on device eth1; Operation not supported"

Dit is mij niet helemaal duidelijk, Set bit rate? Waar kan ik deze instellen?
En kom ik met KWiFiManger uit de voeten? Ondersteunt deze WPA encryptie? Het betreft de wireless NIC; Intel PRO/Wireless 2200BG

Als ik kijk in de "Hardware browser" ziet hij wel duidelijk dat het deze NIC betreft, het lijkt er ook op dat deze goed geinstalleerd is maar dat weet ik niet zeker, hoe kan ik dit checken? Ik heb op de site van Intel wel speciale Linux drivers gevonden voor de NIC maar hoe ik deze op de juiste manier installeer is me niet helemaal duidelijk... Of hier ook manage software bij zit weet ik ook niet zeker, zo niet welk programma volstaat dan wel hierbij?

Zou nu toch graag wireless verbinding willen maken, draadjes hou ik niet zo van Wink

Alvast bedankt!

Stephan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Menno

BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 11:13 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Kom je naar de fedoradag? Want ik heb zelf een soort gelijke laptop en het is op zich heel makkelijk in te stellen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
klaasjan

BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 11:36 am    Onderwerp: Re: Wireless verbinding met de Intel PRO/Wireless 2200BG Reageren met citaat

St3v schreef:

Dit is mij niet helemaal duidelijk, Set bit rate? Waar kan ik deze instellen?
En kom ik met KWiFiManger uit de voeten? Ondersteunt deze WPA encryptie? Het betreft de wireless NIC; Intel PRO/Wireless 2200BG

Deze werkt voor mij prima als:
- je de laatste update kernel draait
- je het ipw2200-firmware pakket van rpm.livna.org geinstalleerd hebt
en
- (in ieder geval op mijn Travelmate 8000) de wireless knop voorop indrukken zodat de "radio kill switch" uit staat.
Terug naar boven
Stephan

BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 6:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Menno schreef:
Kom je naar de fedoradag? Want ik heb zelf een soort gelijke laptop en het is op zich heel makkelijk in te stellen.

Ik kom inderdaad naar de Fedora bijeenkomst morgen. Ik twijfelde hiervoor nog omdat de reistijd voor mij 2 a 2,5 uur is! Shocked

Maar als jij mijn notebook wilt configureren voor me zal ik zorgen dat ik er ben morgenmiddag. Very Happy
Hoe moeten we dat afspreken? Je kunt me mailen op stephan@molnetwork.nl

Alvast bedankt!

Stephan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Menno

BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 6:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben gewoon aanwezig, mocht ik er niet uitkomen, zijn er meert dan genoeg andere mensen om je te helpen.
Terug naar boven
Vipergts/r

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2006 9:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik had hetzelfde probleem. Ik heb gewoon mijn wifi geinstalleerd met linuxant, werkt zeer eenvoudig.
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2006 7:19 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Vipergts/r schreef:
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb gewoon mijn wifi geinstalleerd met linuxant, werkt zeer eenvoudig.

Vast wel, maar Linuxant en ndiswrapper zijn simpelweg "hacks" voor het laden van windows (netwerk) drivers onder Linux. Deze "oplossingen" worden niet ondersteund door de Linux ontwikkelaars en het zou best kunnen voorkomen dat ze in de nabije toekomst na een update niet meer werken en er ook geen manier meer is om ze te gebruiken.
De intel wifi adapter wordt perfect ondersteund door de Fedora drivers als je de juiste firmware van livna.org installeert, en het risico dat een toekomstige update de werking stopzet is aanmerkelijk lager...
Terug naar boven
Vipergts/r

BerichtGeplaatst: Di Mrt 14, 2006 10:48 am    Onderwerp: Reageren met citaat

klaasjan schreef:
Vipergts/r schreef:

Vast wel, maar Linuxant en ndiswrapper zijn simpelweg "hacks" voor het laden van windows (netwerk) drivers onder Linux. Deze "oplossingen" worden niet ondersteund door de Linux ontwikkelaars en het zou best kunnen voorkomen dat ze in de nabije toekomst na een update niet meer werken en er ook geen manier meer is om ze te gebruiken.
De intel wifi adapter wordt perfect ondersteund door de Fedora drivers als je de juiste firmware van livna.org installeert, en het risico dat een toekomstige update de werking stopzet is aanmerkelijk lager...

Ja, kweet het, maar ik had de firmware geinstalleert, maar dat deed nog altijd niks. Ik weet niet wat er mis ging, maar nu werkt het. Moest het niet meer werken door een update begin ik dan wel weer opnieuw.

Heb het intussen tegoei aan de praat. Is eigenlijk veel simpelder zo.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: