Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

KDE uit Fedora Core ?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Jan 27, 2006 9:54 pm    Onderwerp: KDE uit Fedora Core ? Reageren met citaat

Tot mijn grote schrik las ik net ergens dat KDE in de toekomst wel eens verplaatst zal kunnen worden (!! het staat zeker niet vast!!) naar de Fedora Extras. Op het eerste gezicht leek me dat geen goed idee, maar na wat gezocht te hebben op het Internet toch wel:

Er wordt nu veel geklaagd over de slechte kwaliteit van KDE in Fedora Core. Als KDE naar Fedora Extras verplaatst wordt, dan zal de community voor het onderhoud van de pakketten kunnen zorgen. Vrij waarschijnlijk is dat het kde-redhat project - bekend van w'el goede KDE-pakketten voor Fedora - dan zal helpen met het onderhouden van KDE in de Fedora Extras.

Nu zal je waarschijnlijk denken: "Maar dan zal het moeilijker zijn om KDE te installeren". Gelukkig is daarvoor een oplossing. Het Fedora installatieprogramma Anaconda, al van de aankomende versie Fedora Core 5, zal goed samenwerken met yum. In volgende Fedora Core-versie's zal die functionaliteit uitgebreid worden, zodat je tijdens het installeren van Fedora ook pakketten uit Fedora Extras - dus ook KDE - kunt downloaden !

Het lijkt mij een goed idee, omdat de kwaliteit waarschijnlijk zal verbeteren, omdat de omvang van Fedora Core zal afnemen, en omdat de community meer invloed krijgt. Wat denken jullie erover?

( http://fedoraproject.org/wiki/UnleashKDE )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Menno

BerichtGeplaatst: Za Jan 28, 2006 11:25 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Mja, Novell wilde ook al van KDE afstappen, althans met dat idee hebben ze gelopen. Nu komt Fedora met dergelijk nieuws.
Is dit niet het begin van het einde van KDE?

Als de kwaliteit er beter van wordt, dan is het goed, maar ik zie het meer als het weghouden van KDE uit Fedora.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Za Jan 28, 2006 11:44 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Menno schreef:

Mwa, vast niet. KDE ziet er goed en stabiel uit, en het doet zeker niet onder voor Gnome.
Wel denk ik dat KDE aan terrein zal verliezen, door de opkomst van Ubuntu, en doordat SuSE zich meer op Gnome gaat richten.

Citaat:
maar ik zie het meer als het weghouden van KDE uit Fedora.

Het idee komt van de community zelf hé!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Menno

BerichtGeplaatst: Za Jan 28, 2006 3:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Menno schreef:

Mwa, vast niet. KDE ziet er goed en stabiel uit, en het doet zeker niet onder voor Gnome.
Wel denk ik dat KDE aan terrein zal verliezen, door de opkomst van <acronym title="Ubuntu, een Linux-distributie">ubuntu</acronym>, en doordat SuSE zich meer op Gnome gaat richten.

Citaat:
maar ik zie het meer als het weghouden van KDE uit Fedora.

Het idee komt van de community zelf hé!

Mja, community, dat is iets wat je altijd zult blijven houden.. er zijn toch altijd een paar mensen die samen de top van de community vormen en de beslissingen uitvoeren.
Je kunt nooit met iedereen rekening houden.

Maar goed, we zullen zien, misschien komt het Gnome tengoede als iedereen zich op Gnome gaat storten ipv KDE en Gnome.
Terug naar boven
wdekok

BerichtGeplaatst: Di Jan 31, 2006 8:42 pm    Onderwerp: Is dit niet het begin van het einde van KDE? Reageren met citaat

Ik denk toch als je ziet dat als de 2 Linux leiders RedHat en Novell Suse Linux de signalen geven dat ze niet supportive zijn aan KDE dat ze KDE laten wanklen. Nu zijn ze beide wel hier op terug gekomen, maar het geeft een signaal aan welke richting meer support zal krijgen. Onmogelijk kunnen ze KDE los laten.

my2cnt
Terug naar boven
H2ns

BerichtGeplaatst: Ma Feb 27, 2006 10:33 pm    Onderwerp: KDE Reageren met citaat

in FC 5 is KDE (nog)niet aanwezig
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Feb 28, 2006 9:18 am    Onderwerp: Re: KDE Reageren met citaat

H2ns schreef:
in FC 5 is KDE (nog)niet aanwezig

Jawel hoor, KDE is gewoon aanwezig.
Terug naar boven
stax

BerichtGeplaatst: Di Feb 28, 2006 1:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het alvast positief nieuws.
KDE is zeker gelijkwaardig aan GNOME en door het laten wegvallen van één van die twee ga je een zekere 'standaardisatie' verkrijgen.

Dat is een groot probleem binnen Linux maar ook z'n charme...
Ik juig het toe...
Terug naar boven
Sauron

BerichtGeplaatst: Di Feb 28, 2006 4:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Jawel hoor, KDE is gewoon aanwezig.

gelukkig maar...... zou al bijna bang worde..... geeft namelijk extra werk als je het zelf erin moet gaan bouwen.....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Th3No0b

BerichtGeplaatst: Di Feb 28, 2006 9:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Van mij mag KDE wel van de installatie CD's / DVD. Schilt weer wat ruimte en het is te downloaden.
Maar is het dan niet zo dat KDE meer op de hoogte wordt gehouden met nieuwe updates omdat het door een community wordt bijgehouden? Want dan krijg je starks het probleem dat KDE voor gaat lopen op Gnome en dan stapt iedereen over. Of is er iets van het zelfde met Gnome?

Waarom heeft Novelle KDE eerst willen laten vallen en waarom is dat nu het geval bij Fedora Core? Is het slechter dan Gnome of zit er andere redenen aan vast?
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 01, 2006 12:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Th3No0b schreef:
Van mij mag KDE wel van de installatie CD's / DVD. Schilt weer wat ruimte en het is te downloaden.
Maar is het dan niet zo dat KDE meer op de hoogte wordt gehouden met nieuwe updates omdat het door een community wordt bijgehouden? Want dan krijg je starks het probleem dat KDE voor gaat lopen op Gnome en dan stapt iedereen over. Of is er iets van het zelfde met Gnome?

Het probleem van massaal overstappen zie ik niet zo. Moeten we proberen iedereen gnome te laten gebruiken dan ?

Waarom heeft Novelle KDE eerst willen laten vallen en waarom is dat nu het geval bij Fedora Core? Is het slechter dan Gnome of zit er andere redenen aan vast?[/quote]
volgens mij wilde Novell KDE dumpen vanwege licenties met QT of iets dergelijks. De reden bij Fedora is heel anders: In Extras kan KDE beter onderhouden worden door de community.
Terug naar boven
RMSfan

BerichtGeplaatst: Do Mrt 02, 2006 8:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:

Het probleem van massaal overstappen zie ik niet zo. Moeten we proberen iedereen gnome te laten gebruiken dan ?

Mensen die kde willen gebruiken kiezen gewoon Fox net fedoracore:wink:

Rinke
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: