Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

CD's branden met FC4 werkt niet

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
douwe

BerichtGeplaatst: Ma Feb 06, 2006 10:21 am    Onderwerp: CD's branden met FC4 werkt niet Reageren met citaat

Ik gebruik al geruime tijd linux om CD's te schrijven zonder problemen. Enkele maanden geleden heeft mijn SCSI-schrijver van Plextor de geest gegeven na installatie van FC4. Nu wil ik een nieuwe DVD-schrijver (niet SCSI) installeren op mijn PC. Is er iemand die een verband weet tussen FC4 en problemen met CD-schrijvers. Zelf heb ik nog niets gevonden op het web.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kiemo

BerichtGeplaatst: Ma Feb 06, 2006 1:11 pm    Onderwerp: Re: CD's branden met FC4 werkt niet Reageren met citaat

douwe schreef:
Is er iemand die een verband weet tussen FC4 en problemen met CD-schrijvers. Zelf heb ik nog niets gevonden op het web.

Hey Douwe,

Voor zo ver ik weet kan je praktisch elke interne/externe DVD brander op FC4
aansluiten zonder dat dit enige problemen geeft.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
douwe

BerichtGeplaatst: Ma Feb 06, 2006 2:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Kiemo,
Dat dacht ik ook tot ik dit weekend een nieuwe CD-writer aansloot en deze dezelfde fouten toonde als mijn oude plextor: is snel klaar met de schrijfopdracht, maar op de geschreven cd staan enkel de headers van de files. Mijn oude cd-schrijver werkte ook niet meer onder windoze. Vermits ik geen windoze meer heb kan ik mijn nieuwe deze test niet meer laten ondergaan.
Iemand een suggestie?

Douwe
Terug naar boven
kiemo

BerichtGeplaatst: Ma Feb 06, 2006 3:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

douwe schreef:
Hey Kiemo,
Dat dacht ik ook tot ik dit weekend een nieuwe CD-writer aansloot en deze dezelfde fouten toonde als mijn oude plextor: is snel klaar met de schrijfopdracht, maar op de geschreven cd staan enkel de headers van de files. Mijn oude cd-schrijver werkte ook niet meer onder windoze. Vermits ik geen windoze meer heb kan ik mijn nieuwe deze test niet meer laten ondergaan.
Iemand een suggestie?

Douwe

tja Douwe. Ik vind het vreemd dat een nieuwe precies de zelfde fout geeft als de oude CDROM speler.
Is de IDE kabel of de stroom toevoer wel in orde. Hoewel dat ook weer ver gezocht is.... Het beste kan
je proberen de CDROM speler te ruilen voor een ander. Als ook dit het zelfde resultaat geeft moet je
het toch ergens anders zoeken. Hardware, software of misschien een gebruikers foutje Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
douwe

BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2006 12:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Uiteraard probeer ik altijd eerst deze dingen grondig uit te zoeken om mogelijke fouten uit te schakelen. Mijn vraag was dan ook meer waar ik nog zoal moest checken buiten de klasieke hardware-dingetjes. Omdat het vroeger altijd perfect werkte, tot ik naar FC4 overschakelde, dacht ik dat er misschien iets nieuws was bij de hardware-herkenning of instellingen, die vroeger niet nodig waren.
Ondertussen heb ik het probleem kunnen lokaliseren: ik heb de tweede harde schijf op de ide2-interfase afgekoppeld. Sinsdien werkt mijn brander (nog niet op volle snelheid). Wel heb ik gemerkt dat Xcdroast enkel goed werkt onder superuser of root.
Zeker bedankt voor je aandacht.

Douwe Very Happy
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: