Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Eerste ervaring Fedora & probleem

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 27, 2005 4:10 pm    Onderwerp: Eerste ervaring Fedora & probleem Reageren met citaat

Sinds 4 dagen aan de slag met Fedora omdat de SATA controller van Intel in een supermicro systeem niet door andere distributies standaard gezien wordt. Door mede fedora-linux.nl te bestuderen heb ik het volgende in 4 dagen aan de praat weten te krijgen:

A. Apache
B. PHP
C. MySQL
D. SSL
E. TYPO3 CMS systeem
F. POSTFIX
G. CYRUS
H. WEBMIN met SSL
I. VNC server
J. APT-GET als pakket installatie (dus apt-get update & apt-get dist-upgrade net als bij Debian).
K. VSFTPD (met home dir locking)
L. Software raid met 2x SATA 250 GB schijven waarbij:

/boot 100 MB (/dev/md0)
/ 245 GB (/dev/md1)
Swap 4 GB (/dev/md2)

M. LINUX firewall

WAT IS DAN HET PROBLEEM?

Echter na 1 dag vlekkeloos draaien kan ik nu niet meer inloggen via SSH en POP3 etc. Alles wat je op de server doet wordt gevolgd met een connectie timeout. Ik wil de server rebooten om te kijken of het dan opgelost is maar hij staat nog op locatie bij een provider zonder hardwarematige stroomonderbreking. Dus ik krijg dat ding nu niet gereboot. Maakt me nu ook niet zoveel uit, maar heeft er iemand ook maar een idee wat er gebeurd zou kunnen zijn?

Als laatste heb ik in Webmin bij networking de optie "Bandwidth Monitoring" aangezet. Dat ding gaf toen aan dat hij 4 firewall rulez ging toevoegen en dat ging allemaal goed. Ik kan nu zelfs de bandbreedte per dag opvragen en zo en na het instellen leek de server het nog prima te doen. Echter na een verdiende nachtrust krijg ik nu dus overal timeouts op de server en kan ik niet meer via SSH inloggen. Iemand een idee hoe je remote die machine kunt laten rebooten om te kijken of het dan opgelost is?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 27, 2005 5:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Herstart de serverprogramma's waar het om gaat eens:
/etc/init.d/servernaam restart
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 27, 2005 5:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Thijs,

Dat is nu net het probleem.... ik kan ook niet meer inloggen met SSH, kan wel inlognaam ingeven en dan het wachtwoord maar dan krijg ik timeout op de connectie. Dus volgens mij zit er niets anders op dan wachten tot ik weer fysiek bij de server kan..... of er moet een mogelijkheid zijn om de server te rebooten remotely of zo?
Terug naar boven
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2005 2:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou, vandaag kon ik met heel veel delay via ssh weer connecten, reboot van de server gedaan en het lijkt weer te functioneren, alhoewel niet super snel. Dus wie weet is het een switch die moeilijk ligt te doen. Eens kijken als ik hem binnenkort op een ander segment in het netwerk aansluit. Indien dit niets helpt is er toch misschien iets niet goed met de netwerk driver of zo... wie weet. Ik had trouwens wel dat bandwidth monitoring verhaal weer uitgekregen via webmin, dus wie weet lag het wel daar aan.
Terug naar boven
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Di Mrt 29, 2005 8:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ter update informatie: bovenstaande probleem kwam door hardware matige fout van de 2e SATA HD. Die had sector errors waardoor de hele softwarematige RAID niet goed functioneerde en er dus allerlei timeouts op de server optraden. 2e SATA HD is er nu vanaf gehaald (tijdelijk) en probleem is per direct verholpen. Jammer dat in een nieuwe server en nieuwe HD's er meteen iets met de hardware mis is/was Wink
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: