Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

AVG Free voor Linux

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Evert

BerichtGeplaatst: Do Feb 02, 2006 11:45 pm    Onderwerp: AVG Free voor Linux Reageren met citaat

Hallo,

Zag ineens ergens een rubriek over Grisoft.
Grisoft maakt ondermeer de gratis virusscanner AVG voor windows en nu blijkt dat ze er ook een voor linux gemaakt hebben. Free, wel te verstaan.

Aangezien ik gek ben op alles wat free is, heb ik het juiste pakket gedownload. Ze zijn er voor Red-Hat, Suse etc.
Installeren, absoluut geen probleem. Gebeurt grafisch, dubbelklikken op het icoontje en alles wordt geregeld. Prima gedaan door deze mensen.

Toen het programma maar eens opgestart, niet dat ik ook maar een virus verwachtte, maar meer uit nieuwsgierigheid.
Blijkt dat zodra je Linux thuis als server hebt draaien, je ineens een licentie moet aanschaffen.
Kontakt gezocht met supportafdeling van Grisoft en nu blijkt dat deze virusscanner allen vrij is voor op een desktop en niet voor servers.

Als je met Nautilus het pakket uitspit, krijg je ergens (verstopt) een Read Me file, waarin tussen enkele regels door een regeltje staat met een licentienummer die 30 dagen vrij te gebruiken is.

Het is maar een tip, maar ik heb hem snel weer verwijderd.

groeten,
Evert
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Menno

BerichtGeplaatst: Vr Feb 03, 2006 10:46 am    Onderwerp: Re: AVG Free voor Linux Reageren met citaat

Evert schreef:
Hallo,

Grisoft maakt ondermeer de gratis virusscanner AVG voor windows en nu blijkt dat ze er ook een voor linux gemaakt hebben. Free, wel te verstaan.

Aangezien ik gek ben op alles wat free is, heb ik het juiste pakket gedownload. Ze zijn er voor Red-Hat, Suse etc.
Installeren, absoluut geen probleem. Gebeurt grafisch, dubbelklikken op het icoontje en alles wordt geregeld. Prima gedaan door deze mensen.

Toen het programma maar eens opgestart, niet dat ik ook maar een virus verwachtte, maar meer uit nieuwsgierigheid.
Blijkt dat zodra je Linux thuis als server hebt draaien, je ineens een licentie moet aanschaffen.
Kontakt gezocht met supportafdeling van Grisoft en nu blijkt dat deze virusscanner allen vrij is voor op een desktop en niet voor servers.

Als je met Nautilus het pakket uitspit, krijg je ergens (verstopt) een Read Me file, waarin tussen enkele regels door een regeltje staat met een licentienummer die 30 dagen vrij te gebruiken is.

groeten,
Evert

Dat is bij de Windows versie ook hoor Wink

Maar op zich ook logisch, anders ga je met 1 scanner gewoon je hele netwerk af scannen, om zo flink wat geld uit te sparen.
Terug naar boven
Evert

BerichtGeplaatst: Vr Feb 03, 2006 1:10 pm    Onderwerp: Re: AVG Free voor Linux Reageren met citaat

Menno schreef:
Evert schreef:
Hallo,

groeten,
Evert

Dat is bij de Windows versie ook hoor ;)

Maar op zich ook logisch, anders ga je met 1 scanner gewoon je hele netwerk af scannen, om zo flink wat geld uit te sparen.

Menno,

Ik ben het hier echter niet helemaal met je eens,

Ik heb de windows versie op de pc van mijn zoon staan en hier word verder niet om een licentienummer gevraagd. Deze staat namelijk al ingegeven als je het programma installeerd.

Alleen ik weet niet hoe het verder gaat bij de desktop uitvoering voor Linux. Mijn ervaring is alleen gebaseerd op mijn eigen server.

Mijn persoonlijke mening is, als je licenties hiervoor uit gaat geven, maak dan een suite en hang daar eventueel 1 tot 5 users aan, of in clusters, en betaal daar dan voor. Kun je op één centrale plek updaten en de users worden daarna automatisch, bij opstarten, voorzien van de nieuwste updates/definities.
Terug naar boven
Tjapz0r

BerichtGeplaatst: Zo Feb 19, 2006 2:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ken het hele antivirus programma niet, ik heb op deze pc (de Win XP) aVast! draaien, en het werkt prima... Maar ik heb nog steeds geen antivirus op de 2 FC4's staan... En qua kritiek die ik hier opving, lijkt dat AVG me toch niks... Iemand anders een goede suggestie?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Beer

BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2006 1:57 am    Onderwerp: Reageren met citaat

clamav kun je voor linux zelfs een gui voor krijgen.
Terug naar boven
djfoxy

BerichtGeplaatst: Ma Feb 20, 2006 8:43 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik gebruik zelf ook clamav, scant 1 x per dag mijn gehele server op virussen en creeert een log file.
Als ik het goed heb verwijderd clamav de virussen niet maar in de logfile geeft hij wel aan welke files besmet zijn, dus die kan je handmatig verwijderen.
Als het wel automatisch gaat dan ben ik helaas nog niet zo ver om daar achter te zijn gekomen.
ClamAV werkt vrij makkelijk, ik gebruik het onder CLI maar zoals Beer al zei is er ook een GUI voor.

Voor het scannen van de mail zou ik echter weer amavisd gebruiken in samen werking met spamassassin en postfix.
Ik heb hier ergens nog een oude handleiding hoe je dit moet opzetten voor RedHat 7.3 ne Fedora core 1.
Ik moet deze echter als ik tijd heb eens goed nalopen of deze nog werkt voro fedora core 4.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: