Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

installeren van driver voor netwerkkaart?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
a.ceuninck

BerichtGeplaatst: Ma Jan 30, 2006 1:18 am    Onderwerp: installeren van driver voor netwerkkaart? Reageren met citaat

Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum. Ik wil graag met Linux leren werken, en hoop dat dit forum daarbij kan helpen. Voorlopig gebruik ik Linux alleen thuis. Later wil ik er misschien ook op mijn werk gebruik van maken. En dan nu mijn vraag ....

Een tijdje geleden heb ik FC4 op mijn Dell Dimension 5150 geinstalleerd. Alles werkte, behalve internet. Zoeken op internet leverde een artikel van Nick Burch (Oxford) op die zijn Dimension 5150 met een e100 driver versie 3.4.14 wel het web op kreeg. Voordat ik dit te weten kwam, had ik als 'root' helaas al wel het bestand /etc/hosts beschadigd, waardoor GNOME niet meer goed schijnt te functioneren (ik merk hier niets van, het systeem zegt dit bij het inloggen). Ik heb de e100 driver versie 3.4.14 inmiddels gedownload en de "readme" gelezen. Aangezien ik een beginner ben, kom ik hier nog niet zoveel verder mee. Voor nu heb ik twee vragen:

1: Hoe repareer ik het bestand /etc/hosts? Ik zou localhost.localdomain moeten toevoegen aan /etc/hosts. Ik heb dit proberen te doen door een bestand genaamd "hosts" te maken met de teksteditor en daarin "localhost.localdomain" te typen. Het reeds aanwezige "hosts" bestand heb ik vervolgens door het nieuwe vervangen. Maar ik krijg nog steeds de melding ("Er kan geen internetadres gevonden worden voor localhost.localdomain. GNOME kan daardoor niet correct functioneren.") bij het inloggen. Hoe kan dat en wat moet ik doen?

2. In de Readme bij de driver wordt gesproken over het bouwen van een RPM package. Moet ik dat ook doen? Hoe kan ik de driver sowieso het beste installeren?

Archie Rolling Eyes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
wge

BerichtGeplaatst: Ma Jan 30, 2006 1:25 am    Onderwerp: Reageren met citaat

a.ceuninck,

mocht het helpen . hier de inhoud van mijn hosts file

# Do not remove the following line, or various programs
# that require network functionality will fail.
127.0.0.1 blabla localhost.localdomain localhost
10.0.0.1 blabla1

hoe aan te passen : open terminal
su - root
gedit /etc/hosts
pas het aan + save and quit.

de 4de lijn moet je het ipadres + hostname wel aanpassen indien nodig.
Terug naar boven
a.ceuninck

BerichtGeplaatst: Ma Jan 30, 2006 1:36 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga het nu proberen!
Terug naar boven
a.ceuninck

BerichtGeplaatst: Ma Jan 30, 2006 1:58 am    Onderwerp: Gelukt. Eerste probleem opgelost! Reageren met citaat

Hallo William Very Happy ,

Dank voor je advies! Het eerste probleem is opgelost. Ik typte het volgende:

# Do not remove the following line, or various programs
# that require network functionality will fail.
127.0.0.1 localhost.localdomain localhost

De rest (vooral de hele vierde regel) heb ik weggelaten omdat die data me niet nodig leken om het eerste probleem op te lossen. Wat blijkt. Klopt dat ook met jouw verwachting?
Terug naar boven
a.ceuninck

BerichtGeplaatst: Ma Jan 30, 2006 2:01 am    Onderwerp: 10.0.0.1 Reageren met citaat

Ik heb toch maar alles overgenomen, 't geeft me een beter gevoel. Alles werkt weer normaal. Morgen eens naar de netwerkkaart driver kijken.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: