Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Linksys ESPX3

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ronald

BerichtGeplaatst: Za Jan 21, 2006 7:57 am    Onderwerp: Linksys ESPX3 Reageren met citaat

Hallo,

Ik zou graag mijn EPSX printserver van Linksys gebruiken met FC4 maar ja helaas geen drivers beschikbaar op de website van Linksys. Iemand enig idee of ik zoiets werkend kan krijgen en zoja hoe?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Beer

BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 1:42 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Is een printerserver niet zo'n kasje dat je in een netwerk hangt?. Waar je dan je printer aan hangt zodat ie in het hele netwerk zichtbaar wordt?. Heb je daar een driver voor nodig?. Moet die doen dan?.
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 12:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Je hebt er altijd drivers voor nodig. Die printerserver is zeg maar alleen de printerkabel naar de printer toe.

Je kunt proberen een standaard printer te kiezen, of te kijken als je een printerdriver kunt kiezen die er zo goed al op lijkt.
Terug naar boven
Beer

BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 7:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@menno: Da's voor de printer niet voor de server.
@ronald: Doe eens een netwerk ondezoekje, ik neem aan dat je in je netwerk een dhcp-server hebt hangen. Van deze server moet je de leasetabel kunnen opvragen. Kijk dan welk ip aan de server wordt toegewezen. De meeste printerservers hebben een http-pagina om de zaak te kunnen instellen ook al kun je dit nergens in de handleiding vinden.
Terug naar boven
ronald

BerichtGeplaatst: Ma Jan 23, 2006 7:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor de reacties. Inderdaad de printserver is een kastje dat in het netwerk hangt en waaraan 3 printers gekoppeld kunnen worden. Ik heb er twee voor de ene was gelukkig een driver aanwezig in fc4 de andere niet maar dat is even van later zorg.

De ene printer heb ik even als lokale printer aangesloten gehad en dat ging prima maar ja nu dus via het serverkastje, dat lukt me nog niet. Ik neem aan dat ik in het printerconfiguratie scherm voor wachtrijtype type netwerk cups moet kiezen daarna moet ik echter een servernaam hebben (die heb ik gevonden denk ik) alleen dan een pad .... eh ja geen idee .... let op van netwerken weet ik niet veel en linux nog minder ....

het is nog niet gelukt om via het ip adres een menu van het kastje te achterhalen maar heb op de xp laptop wel een heuze "print server management utility"
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: