Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

nVidia nForce4 chipset

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kiemo

BerichtGeplaatst: Zo Dec 18, 2005 10:26 pm    Onderwerp: nVidia nForce4 chipset Reageren met citaat

Hey,

Weet iemand of deze chipset die op veel moederborden zit standaard worden ondersteund
binnen Fedora Core? En dan bedoel ik dus specifiek de nVidia nForce4 chipset Ik heb al
met google gezocht maar vraag me toch af of hier mensen zijn met ervaring met deze
schipset Rolling Eyes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
klaasjan

BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 4:06 pm    Onderwerp: Re: nVidia nForce4 chipset Reageren met citaat

kiemo schreef:
Hey,
Weet iemand of deze chipset die op veel moederborden zit standaard worden ondersteund
binnen Fedora Core? En dan bedoel ik dus specifiek de nVidia nForce4 chipset Ik heb al
met google gezocht maar vraag me toch af of hier mensen zijn met ervaring met deze
schipset Rolling Eyes

Getest met een Asus A8N-SLI en FC4 x86_64:
De nforce4 wordt "uit de doos" ondersteund door FC4. Check alleen voor je een videokaart erin gooit of deze op PCI-E ook gaat werken. De nv driver in FC4 werkte in ieder geval niet correct met een Geforce 6600 kaart.
De SATA controller op de nforce4 ondersteunt NCQ maar hierover wil nvidia geen informatie vrijgeven, dus is de kans klein dat dit onder Linux gaat werken. Zonder NCQ werkt het overigens wel (en behoorlijk vlot).
Geluid en netwerk interfaces werkten "uit de doos".
De nvidia "hardware firewall" overigens niet, maar aangezien op diverse forums wordt gewaarschuwd voor blue screens als dat ding aan staat heb ik er ook geen enkele behoefte aan...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kiemo

BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 8:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt klaasjan,

Misschien een goed idee om het aan de Hardware Compatibility List toe te voegen?
Zo hebben meer mensen er profeit van Wink

Of post het gewoon hier, dan zet ik het er op.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
klaasjan

BerichtGeplaatst: Vr Dec 23, 2005 10:41 am    Onderwerp: nVidia nForce4 chipset Reageren met citaat

kiemo schreef:
Bedankt klaasjan,

Misschien een goed idee om het aan de Hardware Compatibility List toe te voegen?
Zo hebben meer mensen er profeit van Wink

Of post het gewoon hier, dan zet ik het er op.

Alweer een hardware lijst?
Misschien is het handiger aan te sluiten op een wat meer internationale lijst; er zijn er ondertussen wel genoeg denk ik Wink. Bovendien is de wiki zoals je hier linked niet echt heel nauwkeurig. Als je zeker wil weten dat iets werkt zal je in ieder geval een pci/usb id etc vast moeten leggen. Product namen zeggen niet zo heel veel omdat de hardware die onder zo'n naam verkocht wordt nog wel eens wil varieren...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: