Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Nieuwe logo

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Beer

BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2005 4:53 pm    Onderwerp: Nieuwe logo Reageren met citaat

Fedora heeft een nieuw logo.
Gezien juist wat vind je er van,
En als je het nog niet hebt gezien:
http://distrowatch.com/table.php?distribution=fedora
dus gezien en wat vind je er van.

Ik moet zelf erkennen dat ik het wel een knap logo vind.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2005 5:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Very Happy mooi logo!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
wlaros

BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2005 6:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi en herkenbaar logo.
Duidelijk door zijn eenvoud.

Net als die eritante raampjes van windows. Duidelijk en herkenbaar.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger
Beer

BerichtGeplaatst: Za Dec 10, 2005 5:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

wlaros schreef:
Mooi en herkenbaar logo.
Duidelijk door zijn eenvoud.

Net als die eritante raampjes van windows. Duidelijk en herkenbaar.
Die van fatal error? Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
RMSfan

BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 11:57 am    Onderwerp: Re: Nieuwe logo Reageren met citaat

Beer schreef:
dus gezien en wat vind je er van.

Ik vind het vreemd.
Als je logo veranderd is net of is het project over genomen ofzo.
Vind het logo van Mandriva of Ubuntu toch herkenbaarder.

Rinke
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 12:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het project is/wordt in feite ook overgenomen. Het bestuur gaat van Red Hat naar de handen van de nieuwe (nog op te richten?) Fedora Foundation. Dat is ook een van de redenen waarom er een nieuwe logo nodig is: de koppeling Red Hat <> Fedora moet zoveel mogelijk vervagen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 1:49 pm    Onderwerp: Re: Nieuwe logo Reageren met citaat

RMSfan schreef:

Ik vind het vreemd.
Als je logo veranderd is net of is het project over genomen ofzo.

Een echt logo was er nog niet, tenminste, het stelde niet veel voor. Dan is dit toch wel een hele verbetering.

@Worado: Het persbericht van de Fedora Foundation heb ik gemist, maar volgens http://fedora.redhat.com/About/ is de Foundation al opgericht.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
RMSfan

BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 2:16 pm    Onderwerp: Word toch vermeld op de Fedora website Reageren met citaat

Worado schreef:
is: de koppeling Red Hat <> Fedora moet zoveel mogelijk vervagen.

Er word wel Fedora project sponsored by Redhat opgenomen.
Ook word er onder de pagina vermeld het licht er dus al boven op vind ik.

Code:
 Copyright © 2003-2005 Red Hat, Inc. All rights reserved.
Fedora is a trademark of Red Hat, Inc.
The Fedora Project is not a supported product of Red Hat, Inc.
Red Hat, Inc. is not responsible for the content of other sites

Ook de URL maakt duidelijk dat het bij RedHat hoort:
http://www.fedora.redhat.com/

Het licht er echt zo boven op.
Ik zou het niet proberen te vervagen door een logo.
Als het over word vermeld.

Rinke

Laatst aangepast door RMSfan op Ma Dec 12, 2005 5:43 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken Yahoo Messenger MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 4:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@Rinke: Het klopt wel wat Worado zegt. Let ook op zijn woord-gebruik, hij zegt "het moet vervagen" --> D.w.z. dat het in de toekomst zal gebeuren, maar dat het nu nog niet het geval is.
Waarschijnlijk zijn er nu veel programmeurs die niet aan Fedora meewerken, omdat ze denken dat ze dan eigenlijk gratis werk verrichten voor Red Hat.

Om dat te veranderen wil Red Hat de banden met Fedora in de toekomst iets minder duidelijk maken. Nog een reden waarom in het logo van Fedora bijv. geen hoed mag zitten is om verwarring met Red Hat Enterprise Linux te voorkomen.

Waarschijnlijk zal binnenkort de officiŽle Fedora-website te vinden zijn op http://www.fedoraproject.org. De reden dat daarop wel vermeld wordt is dat Red Hat Fedora sponsort. Dat kost Red Hat veel geld, en dan mogen ze toch ook wel wat 'reclame' hebben daar?
Terug naar boven
RMSfan

BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2005 5:03 pm    Onderwerp: Geheimzinig gedrag Redhat nergens goed voor Reageren met citaat

Citaat:
Het klopt wel wat Worado zegt. Let ook op zijn woord-gebruik, hij zegt "het moet vervagen" --> D.w.z. dat het in de toekomst zal gebeuren, maar dat het nu nog niet het geval is.

Dan is mijn vraag:
Waarom aan een nieuw logo beginnen. Als je simpel eerst de tekst kan gaan weghalen.

Citaat:
Waarschijnlijk zijn er nu veel programmeurs die niet aan Fedora meewerken, omdat ze denken dat ze dan eigenlijk gratis werk verrichten voor Red Hat.

Dat zou een top punt zijn.
De gratis versie word gekopieerd naar de betaalde versie.
Citaat:

Om dat te veranderen wil Red Hat de banden met Fedora in de toekomst iets minder duidelijk maken. Nog een reden waarom in het logo van Fedora bijv. geen hoed mag zitten is om verwarring met Red Hat Enterprise Linux te voorkomen.

Ze willen de banden gaan vervagen? Maar toch willen ze ook gaan sponsoren? Hoe zit dat?

Citaat:
Waarschijnlijk zal binnenkort de officiŽle Fedora-website te vinden zijn op http://www.fedoraproject.org. De reden dat daarop wel vermeld wordt is dat Red Hat Fedora sponsort. Dat kost Red Hat veel geld, en dan mogen ze toch ook wel wat 'reclame' hebben daar?
Dan hoeven ze ook niet zo geheizinig te doen.

Rinke
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2005 8:14 pm    Onderwerp: Re: Geheimzinig gedrag Redhat nergens goed voor Reageren met citaat

RMSfan schreef:
Citaat:
Het klopt wel wat Worado zegt. Let ook op zijn woord-gebruik, hij zegt "het moet vervagen" --> D.w.z. dat het in de toekomst zal gebeuren, maar dat het nu nog niet het geval is.

Dan is mijn vraag:
Waarom aan een nieuw logo beginnen. Als je simpel eerst de tekst kan gaan weghalen.

Omdat de Fedora Foundation nog altijd gesponsord zal worden door Red Hat. Dit is net zoals de Ubuntu Foundation wordt gesponsord door Canonical, Inc.
Citaat:

Citaat:

Dat zou een top punt zijn.
De gratis versie word gekopieerd naar de betaalde versie.

Dat is niet helemaal waar. Je betaalde niet voor de software maar voor de support op die software
Citaat:

Citaat:

Ze willen de banden gaan vervagen? Maar toch willen ze ook gaan sponsoren? Hoe zit dat?

Ze willen de banden vervagen niet verbreken. Er zal altijd een koppeling bestaan tussen Fedora en Red Hat. Alleen met Fedora Foundation zal die koppeling vooral financieel zijn, en bijvoorbeeld niet bestuurlijk, zoals nu het geval is.

Citaat:
Citaat:
Dan hoeven ze ook niet zo geheizinig te doen.

Rinke

Ze doen er ook niet geheimzinnig over, het staat namelijk gewoon onder aan die webpagina Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
RMSfan

BerichtGeplaatst: Di Dec 13, 2005 6:41 pm    Onderwerp: Re: Geheimzinig gedrag Redhat nergens goed voor Reageren met citaat

Citaat:

Ze doen er ook niet geheimzinnig over, het staat namelijk gewoon onder aan die webpagina Wink

Ik bedoel dat ze de banden tussen RedHat en Fedora willen vervagen dmv een nieuw logo. Maar dat Redhat zich wel opgeeft als sponsor. Maar het ging hem er alleen om te zorgen dat de naam van Fedora niet meer bekend staat als het slaafje van Redhat? Rolling Eyes

Rinke
Terug naar boven
RMSfan

BerichtGeplaatst: Di Dec 13, 2005 6:47 pm    Onderwerp: Re: Geheimzinig gedrag Redhat nergens goed voor Reageren met citaat

Citaat:

Omdat de Fedora Foundation nog altijd gesponsord zal worden door Red Hat. Dit is net zoals deubuntu Foundation wordt gesponsord door Canonical, Inc
.
Maar daar was het logo altijd al:

Zover ik weet.
(u-b-u-n-t-u is een van mijn top distributies)
Rinke
Terug naar boven
Phill

BerichtGeplaatst: Wo Dec 14, 2005 7:14 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik vind het terecht dat er een nieuw logo komt en ik ben erg blij dat het deze word, ik vind het een mooi herkenbaar logo
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: