Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

mac netwerk met fedora lukt niet

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marius

BerichtGeplaatst: Di Nov 15, 2005 11:23 pm    Onderwerp: mac netwerk met fedora lukt niet Reageren met citaat

Misschien hier iemand die me verder kan helpen mijn fedora 3 bak bestanden te laten delen met mijn mac osx powerbook.
Ik kan vanuit mijn pc zonder problemen bestanden zien op mijn mac.
Code:
smb://mac:marius

Maar mijn pc (fedora3) krijg ik maar niet in beeld op mijn mac. XP en win 98 ziet die gelijk. Ik heb een samba server opgezet, webmin draaid en appache draait op mijn fedorabak. Maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb diverse howto's geprobeerd maar het wil niet lukken, in ieder geval mac ziet linux niet.

Ik hoop dat er hier iemand is die een netwerk met mac osx en linux (fedora) heeft draaien. En wat tips heeft.

bvd

Marius
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
kiemo

BerichtGeplaatst: Wo Nov 16, 2005 12:07 am    Onderwerp: Re: mac netwerk met fedora lukt niet Reageren met citaat

marius schreef:
Ik hoop dat er hier iemand is die een netwerk met mac osx en linux (fedora) heeft draaien. En wat tips heeft.

Ik denk dat je in de firewal de port(en) voor samba nog moet openzetten. En zet
in ieder geval SELinux uit. Dit kan je doen vanuit een terminal met het comando
$ system-config-securitylevel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
marius

BerichtGeplaatst: Wo Nov 16, 2005 7:39 pm    Onderwerp: Re: mac netwerk met fedora lukt niet Reageren met citaat

Citaat:
Ik denk dat je in de firewal de port(en) voor samba nog moet openzetten.

Grafisch via systeeminstellingen ----> beveiligingsniveau Kan ik dit waarschijnlijk aanpassen, welke poorten moet ik voor Samba open zetten?

Citaat:
in ieder geval <a href="http://fedora-linux.nl/wiki/index.php/SELinux" target="_blank">SELinux</a> uit. Dit kan je doen vanuit een <a href="http://www.fedora-linux.nl/basis/#terminal">terminal</a> met het comando
$ system-config-securitylevel.

Hier heb ik ook een tabblad SELinux waar ik een vinkje bij aan kan weghalen, neem aan dat SELinux dan ook uit is.
Of moet ik dat met dat commando doen wat je zegt.

Even een heel andere vraag kan dat selinux ook een netboot in de weg zitten want daar zit ik ook al enige tijd mee te stoeien Question

Marius
Terug naar boven
kiemo

BerichtGeplaatst: Wo Nov 16, 2005 8:05 pm    Onderwerp: Re: mac netwerk met fedora lukt niet Reageren met citaat

marius schreef:
Grafisch via systeeminstellingen ----> beveiligingsniveau Kan ik dit waarschijnlijk aanpassen, welke poorten moet ik voor Samba open zetten?

Zo kan het ook ja. Ik zou eerst de firewall uitzetten, net als SELinux. Als het dan allemaal
werkt kan je altijd nog kijken welke porten er in de firewall open gezet moeten worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
marius

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2005 11:56 pm    Onderwerp: Re: mac netwerk met fedora lukt niet Reageren met citaat

kiemo schreef:
marius schreef:

Zo kan het ook ja. Ik zou eerst de firewall uitzetten, net als <a href="http://fedora-linux.nl/wiki/index.php/SELinux" target="_blank">SELinux</a>. Als het dan allemaal
werkt kan je altijd nog kijken welke porten er in de firewall open gezet moeten worden.

Ik denk dat mijn samba.conf niet klopt. Maar het is nu prima opgelost met netatalk. Installeren en klaar. Werkt prima.

http://rsug.itd.umich.edu/software/netatalk.html

even nog ter inf,

Marius
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: