Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Het maaken van een RSS feed

Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kiemo

BerichtGeplaatst: Wo Nov 09, 2005 1:38 am    Onderwerp: Het maaken van een RSS feed Reageren met citaat

Hey,

Ik kom net terug van mijn schaakclub (helaas "weer" verloren Crying or Very sad ) en daar werd aan mij gevraagt of
ik wil kijken of het mogelijk is om een rss feed te maken voor de website van onze schaakclub

Nu heb ik zelf ook een rss en werk ik dat gewoon met de hand bij. Er verandert niet zo
vaak iets en is het meer voor eigengebruik dus dat is goed te doen. Voor onze site gaat
dat niet werken en hij wil er ook niet veel meer extra tijd in steken dan hij nu al doet dus
het zou mooi zijn als er een script is die het voor je doet.

Nu heb ik net een snelle blik op het script op http://www.xs4all.nl/~jlpoutre/BoT/Javascript/RSSpanel/
geworpen. Maar hoe werkt dat? En hoe installeer ik het?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
kiemo

BerichtGeplaatst: Vr Nov 11, 2005 2:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Heinz,

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Als ik thuis ben ga ik er mee aan de gang. Ik denk dat het zo wel moet lukken, ik laat het je weten hoe of wat.

Kim
Terug naar boven
kiemo

BerichtGeplaatst: Vr Nov 11, 2005 6:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey,

Ik ben dus bezig met de installatie van Wordpress maar dan loop ik tegen het volgende aan als ik de installatie instructies gebruik.

2. Create a database for WordPress on your web server, as well as a MySQL user who has all privileges for accessing and modifying it.

Ik heb dus geen kaas gegeten van MySQL en ik denk dat Frank (hij onderhoud de website) dat ook niet heeft. Ook betwijfel ik of HetNet
waar de site word gehoost dit ondersteund. Ik wil het best probeeren zodat ik er weer iets van leer maar het zal voor de site van de schaakclub
denk ik denk alleen dat iets te omslachtig is. Of kan je niet om MySQL heen als je een RSS script wil maken die zoals
op http://fedora-linux.nl/forum/ automatisch word bijgewerkt als er iets op de site veranderd Question
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Nov 11, 2005 7:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij Lycos / Tripod kan je gratis account aanmaken met een MySQL-database. Nadeel is wel dat je een grote lelijke reclame-balk op je site hebt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
kiemo

BerichtGeplaatst: Vr Nov 11, 2005 7:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Nadeel is wel dat je een grote lelijke reclame-balk op je site hebt.

Tja... dat staat zo lelijk h. Confused
Ik heb het zelf op de volgende manier gedaan. Dan moet je het alleen wel met de hand bijwerken.
Terug naar boven
kiemo

BerichtGeplaatst: Za Nov 12, 2005 7:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heinz schreef:
Als zoiets geen optie is, dan kun je misschien gewoon Blogger gebruiken om je site te onderhouden.

Ok Heinz ik ga het eens proberen met Blogger dat lijkt me niet al te moeilijk.
Maar Thijs, hoe heb jij RSS voor deze site opgezet? Het is makkelijk toe te passen zeg je hier zelf Shocked

Laughing
Terug naar boven
kiemo

BerichtGeplaatst: Wo Nov 16, 2005 8:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Na overleg willen ze toch geen RSS-feed. Het zou te veel werk zijn om het bij te houden Confused ?
Jammer maar in ieder geval bedankt voor de hulp
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: