Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Postgresql wil niet starten bij boot

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
serque

BerichtGeplaatst: Za Nov 12, 2005 2:36 pm    Onderwerp: Postgresql wil niet starten bij boot Reageren met citaat

Postgresql wil niet starten bij boot van Fedora Core 4. Als ik in de terminal handmatig start met:

$ service postgresql start

dan start 'ie wel gewoon op.

Ik heb al van alles geprobeerd en logs uitgeplozen, maar ik kan nergens terugvinden waar het fout zou moeten gaan. Ik heb wel vanalles veranderd in het shell-script in /init.d, maar daar kan het volgens mij niet aan liggen, want als ik vanuit de terminal opstart wordt hetzelfde script gebruikt. Toch?

Iemand een idee/suggestie?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kiemo

BerichtGeplaatst: Za Nov 12, 2005 8:21 pm    Onderwerp: Re: Postgresql wil niet starten bij boot Reageren met citaat

Probeer dit eens:
Open een terminal en word root typ dan /sbin/chkconfig postgresql on
hier mee start je postgresql standaart op bij het opstarten van je compie.
Je kan dit ook vanuit een terminal met # system-config-services instellen.
Kijk ook eens op de basis FAQ
En op de FC4 FAQ

Suc7
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
serque

BerichtGeplaatst: Ma Nov 14, 2005 12:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Postgresql staat al in de boot-lijst. Hij probeert wel op te starten, maar er komt altijd [failed] achter te staan. Als ik na het opstarten dan de terminal open en handmatig start, dan start 'ie wel goed op. Daarom vind ik het juist zo raar. Als ik handmatig start doe ik precies hetzelfde als wat init tijdens de boot doet, alleen tijdens de boot lukt het niet.
Terug naar boven
kiemo

BerichtGeplaatst: Ma Nov 14, 2005 2:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

serque schreef:
Postgresql staat al in de boot-lijst. Hij probeert wel op te starten, maar er komt altijd [failed] achter te staan.

Heb je al in je log gekeken wat de foutmelding is? Als je die hier inzet kunnen we verder kijken.
Terug naar boven
serque

BerichtGeplaatst: Ma Nov 14, 2005 4:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

pgstartup.log blijft leeg. Het enige wat er in staat is "LOG: logger shutting down", iedere keer als ik postgres afsluit. /var/log/boot.log is ook helemaal leeg, maar dit is een bug in Fedora 4, heb ik ergens gelezen.

Jammer maar helaas, aan de logs heb ik dus ook niets...
Terug naar boven
kiemo

BerichtGeplaatst: Ma Nov 14, 2005 7:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

serque schreef:
pgstartup.log blijft leeg. Het enige wat er in staat is "LOG: logger shutting down", iedere keer als ik postgres afsluit. /var/log/boot.log is ook helemaal leeg, maar dit is een bug in Fedora 4, heb ik ergens gelezen.

Jammer maar helaas, aan de logs heb ik dus ook niets...

Tja... ik weet het nu ook even niet zo 1.2.3. Maar is de installatie van Postgresql wel in orde?
Misschien helpt het om Postgresql te deinstalleeren en alle config fils die achterblijven
handmatig verwijderen. En dan een nieuwe install doen # yum -y install postgresql.

Iemand een beter idee Question
Terug naar boven
serque

BerichtGeplaatst: Ma Nov 14, 2005 8:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als Postgresql een keer gestart is loopt 'ie als een zonnetje. Volgens mij is er met de installatie verder niets mis.

Zou het misschien een rechten-probleem kunnen zijn? Ik heb namelijk nogal wat zitten veranderen, zoals de PGDATA-directory en de locatie van de config-bestanden. Misschien dat er dan ook ergens rechten veranderd moeten worden?

Het probleem is dan alleen dat hij het ook niet zou moeten doen als ik postgresql handmatig opstart, toch?
Wat is het verschil tussen handmatig en bij boot opstarten? Er moet ergens verschil in zitten, anders had ik dit probleem niet gehad, denk ik. Sad
Terug naar boven
kiemo

BerichtGeplaatst: Ma Nov 14, 2005 8:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

En als je de bestanden weer terugzet?
Ik zou het echt verder niet weten wat je nu nog meer kan doen.
Misschien dat een ander je hiermee verder kan helpen.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: