Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fedora Core live cd

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Coffeepad

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2005 4:29 pm    Onderwerp: Fedora Core live cd Reageren met citaat

Ik zat net te surfen op distrowatch.com en kwam een live cd tegen gebaseerd op FC3 , nu is dit niet zo heel erg bijster bijzonder , maar wel hetgeen dat er tools inzitten om je evt je eigen FC4 live cd te maken , altijd leuk natuurlijk.

Ze hebben het projekt Adios genoemd

voor meer info :

http://dc.qut.edu.au/adios/

Misschien een leuk idee om een eigen fedora-linux live cd / dvd te maken , gebaseerd op fc4 en natuurlijk standaard in het NL ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2005 5:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Leuk initiatief ! LiveCD's zijn perfecte marketingtools.
Op dit moment wordt er gewerkt aan een officiŽle scripts om een LiveCD te maken, en dan komt er waarschijnlijk ook een echte FC-LiveCD van het Fedora Project.

Zelf een LiveCD maken? Daar komt meer bij kijken dan je denkt:
- Voor elke FC4-versie bijhouden
- Je moet veel webruimte hebben, en geen bescheiden datalimiet
- Je hebt een testsysteem nodig met alleen een Fedora basisinstallatie
- Je hebt testers nodig

Het idee is wel cool Cool
Over de officiŽle LiveCD die eraan zit te komen: Waarschijnlijk zit er geen Nederlands bij, maar alleen de bekende talen. Om ruimte te besparen. Wat we dan wel zouden kunnen doen is die LiveCD rebuilden met Nederlandstalige softwareversie's.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Coffeepad

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2005 7:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch denk ik dat je niet veel webruimte en of data verkeer nodig hebt , als je in eerste instantie gebruik maakt van bijv. bittorent , ideaal is bijv. nieuwsservers , verder ken ik diverse webhosting bedrijven die op FC draaien , met een beetje reklame moeten we ver kunnen komen.

En natuurlijk zijn er altijd de ftp servers van bijv. surfnet , nluug en kunnen we evt zelf iets bedenken.

Als grote voorbeeld neem ik mandrake met hun live cd , mogelijk gemaakt door mandrakeclub , je kan er software en alles op installeren , deze wordt gewoon via de gewone kanalen gedownload , zoals bijv. dag , livna etc etc.

Al met al best mogelijk allemaal , ik wiol best het 1 en ander uitzoeken voor dit projekt.

Groetjes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Jul 28, 2005 7:41 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Lijkt me een leuk plan Smile
Ben je al aangesloten bij de Fedora-livecd-list ? (op http://www.redhat.com/mailman/listinfo/fedora-livecd-list )

Owja, zie ook deze pagina, misschien steek jij er iets nuttigs van op (of anderen, dankzij jou Wink): http://fedoraproject.org/wiki/LiveCD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
kiemo

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2005 12:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

zie hier Creating a Fedora Core 4 LiveCD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: