Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Waar resolutie aan te passen (via text!)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jaapkievit

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2005 6:31 pm    Onderwerp: Waar resolutie aan te passen (via text!) Reageren met citaat

Hallo allemaal!

Ik heb vanmiddag Fedora Core 4 geínstalleerd (via VMWare). Het ging allemaal goed, totdat ik m'n resolutie een tandje hoger wilde zetten... Laughing whaha. Opzich niks mis mee natuurlijk, ware het niet dat ik nu geen knoppenbalken meer zie...

Ik heb dus geen 'taakbalk' meer bovenin, en ook geen balk meer onderin (daar stond er toch ook één?). Ik heb (standaard) Gnome. Ik kan alleen mn eigen Home-map bekijken (want die staat op het 'bureaublad' en MSN-en, want die start op bij het starten van Fedora.

Dus ja, een beetje hopeloos. Ik loop al een hele tijd te zoeken naar het bestandje waar ik de resolutie enzo kan aanpassen, maar nog niet helemaal gevonden.

Heeft iemand enig idee waar k dat kan veranderen? Het moet heel simpel zijn volgens mij.
Graag een beetje duidelijk stappenplan, anders kom ik er nog niet uit.

Ik kan wel in de Rescue modus komen, maar wat ik daar in moet tikken...?!

Alvast bedankt,

Greets,
Jaap
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2005 6:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

In het bestand /etc/X11/xorg.conf kan je de resolutie aanpassen Smile
onderaan het bestand volgens mij.

Een eenvoudige tekstbewerker is nano.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
jaapkievit

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2005 6:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
In het bestand /etc/X11/xorg.conf kan je de resolutie aanpassen Smile
onderaan het bestand volgens mij.

Een eenvoudige tekstbewerker is nano.

Dat bestand is alleen-lezend.
En ik zou niet weten waar in het bestand. Er staan een aantal resoluties achter elkaar. Maar dat zijn de mogelijke waarden denk ik.

Booten vanaf cd1 en dan F3 had ook weinig effect. Je kunt dan wel de resolutie opgeven (linux resolutie=800x600 of iets dergelijks) maar dan nog werkt het niet. Misschien moet ik Gnome opnieuw installeren?

Greets,
Jaap
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2005 6:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Gnome regelt de resolutie niet. Om de resolutie goed te zetten moet je in dat bestand de hoogte resolutie (die niet werkt) verwijderen, en je moet root-rechten hebben om het bestand te kunnen bewerken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
jaapkievit

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2005 7:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ok dat werkt. Dank je! Nu ff andere videodrivers installeren, maar hoe dat werkt gaak zelf welweer ff uitzoeken Razz

1024x768 gaat al verkeerd. 800x600 is nu de max, en dat schiet niet erg op.

Greets
Terug naar boven
marius

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2005 9:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

jaapkievit schreef:
Ok dat werkt. Dank je! Nu ff andere videodrivers installeren, maar hoe dat werkt gaak zelf welweer ff uitzoeken Razz

1024x768 gaat al verkeerd. 800x600 is nu de max, en dat schiet niet erg op.

Greets

Je kan ook met cntrl - alt + en ctrl alt - de resolutie groter of kleiner maken. Probeer maar.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Okt 25, 2005 2:50 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Jaap: Handleidingen voor het installeren van (ati en nvidia)drivers zijn op deze site te vinden (op de wiki, en op de fedorafaq).

@Marius: Met ctrl-alt-+/- kan je alleen switchen tussen de resolutie's die je in xorg.conf hebt aangegeven.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: