Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fedora versus Slackware

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Johannes

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2005 9:55 pm    Onderwerp: Fedora versus Slackware Reageren met citaat

Een jaar geleden wist ik nog niets van Linux, tot een jongen van school me er een keer over vertelde. Hij raadde me Slackware aan met fvwm2 (vanwege de lage hardware-eisen). Ik downloadde Slack 10.1 en installeerde deze, en het lukte allemaal wel met internetten enzo, maar echt gelukkig was ik niet. Mijn printer wilde niet werken, mijn digitale camera niet en ook kreeg ik maar geen cd gebrand. Verder lukte het me niet ook maar één tarball te compileren en te installeren, hij gaf steeds fouten (ik heb wel compilers geinstalleerd). Het enige wat gelukt is is de installatie van OpenOffice.org, maar ja, die kan moeilijk mislukken.
Nu heb ik FC4 besteld. Deze is nog niet binnen, maar ik heb goede hoop.
Wat is jullie ervaring met Slackware en met FC4?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2005 11:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb Slackware nooit gebruikt. Maar wat ik nu al kan zeggen is dat beide distro's voor totaal andere doelgroepen zijn gemaakt. Waar Fedora Core gebruiksgemak voorop stelt, stelt Slackware flexibiliteit naar voren. En flexibiliteit, daar kun je zeker als beginnend gebruiker ver van uit de buurt blijven, aangezien je dan liever Linux links zou willen laten liggen. Gewoon beginnen met Fedora en uiteindelijk Slackware gaan proberen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Aug 05, 2005 9:31 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je eenmaal alles goed werkend hebt, en als alles goed geconfigureerd is, merk je qua gebruikersgemak niet zoveel verschil. Slackware en Fedora bevatten dezelfde programma's (standaard desktop-omgeving is wel anders).

Qua installatie etc. is Fedora een stuk gebruikersvriendelijker.
Fedora vraagt wel meer van je systeem.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Nickname55

BerichtGeplaatst: Do Sep 15, 2005 10:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu we et toch over slackware hebben, ik kwam net toevallig ff langs die homepage, ze hebben een menu item 'propaganda' >> http://www.slackware.com/~msimons/slackware/grfx/ Shocked

Euhm... wanneer komt Fedora met zoiets? Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Vr Sep 16, 2005 1:38 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Nickname55 schreef:

Binnenkort, op art.fedoraproject.org Smile
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Vr Sep 16, 2005 10:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Nickname55 schreef:

Binnenkort, op art.fedoraproject.org Smile

Haha geniaal, ik verheug me er nu al op Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: