Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Xp boot-cd werkt niet goed

Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Xano

BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2005 3:32 pm    Onderwerp: Xp boot-cd werkt niet goed Reageren met citaat

Ik heb gisteren windows opnieuw ge´nstalleerd, waarna deze goed werkte. Daarna Linux ge´nstalleerd welke ook goed werkte. Alleen kon GRUB windows niet goed laten opstarten, wat de vorige keer ook het geval was. De truuk die ik toen als oplossing gebruikte, was om de bootsector van linux te kopiŰren, in een bestandje te zetten en de windows bootloader daarna te laten verwijzen voor de linux optie. Hiervoor moest ik dus als eerste met de windows boot-cd fixmbr en fixboot uitvoeren in de rescue mode (of hoe dat ook precies mag heten).

Het probleem nu, is dat de boot-cd niet meer goed wil opstarten op mijn pc. Ik kan kiezen om van cd te booten, dat gaat goed. Dan krijg ik de melding van de cd of ik vanaf de cd wil booten. Hier druk ik een toets in en vervolgens komt kort de melding "Hardwareconfiguratie aan het controleren" over het scherm. Hierna brandt het ledje van de harde schijf (tis een notebook) wel, maar ik hoor niets, de dvd-drive draait niet en het scherm is ook helemaal blanco. Ditzelfde gebeurt met een Xp home cd. Een andere pc in huis kan wel goed van beide cd's booten.

Ik weet helaas niet waar ik voor een oplossing moet zoeken, aangezien ik niet weet wat het probleem is. Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen of in ieder geval een zetje in de goede richting kan geven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Menno

BerichtGeplaatst: Zo Sep 04, 2005 12:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Zijn het zelf gebrande cd's? Dan heb je kans dat de desktop pc het wel kan lezen en het notebook niet.

Daarnaast is het mogelijk dat je problemen met je intern geheugen hebt, dit wil vaak problemen opleveren bij het installeren vanaf cd, omdat er veel gegevens in het interne geheugen gezet worden.

Tenslotte kan je harde schijf of cd-rom speler niet meer je-van-het zijn.

Veel oorzaken dus, probeer ze eens stap voor stap af te gaan om zo te achterhalen wat het probleem is. Succes ermee!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Offtopic Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: