Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Installeren FPC programma onder linux

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Overig
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JDL

BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2005 7:23 am    Onderwerp: Installeren FPC programma onder linux Reageren met citaat

Goede morgen,

Ik probeer reeds enige tijd een programma te installeren onder linux

Ik verwacht niet dat het bekend is bij jullie, aangezien het werk gerelateerd is. Maar omdat ze op het werk geen linux ondersteunen moet ik het zelf maar uitzoeken.

Het programma levert een .tar.gz bestand dat ik kan uitpakken en
vervolgens via het tar xvf verschijnen ook alle files, daarna zou via het 'make' command het programma moeten worden samengesteld.
Echter het geeft een makefile51 'fout', daarnaast wordt er ook gemeld om een environment setting te geven via: setenv ACEDB_MACHINE LINUX_4
echter dit commando herkent linux niet.
Kan iemand mij hier verder mee helpen?
alvast bedankt
JD
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
confruo

BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2005 8:06 am    Onderwerp: Reageren met citaat

setenv is volgens mij ook iets wat programmeurs gebruiken in hun programmatuur, doe maar eens een ; man setenv. Wat ze denk ik bedoelen, is dat er een omgevingsvariabele ge-set moet worden.

bijvoorbeeld ; export ACEDB_MACHINE=LINUX_4

als je dan ; set intypt, zie je die variabele ACEDB_MACHINE er tussen staan met waarde LINUX_4, de 4 staat misschien wel voor gcc4 ? Smile

Deze variabele is wel weg op moment je je terminal afsluit, je kan het meer permanent maken door het in /etc/bashrc te zetten, of je eigen ~/.bashrc
Terug naar boven
JDL

BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2005 1:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

bedankt voor de snelle reactie,

ik heb de omgevingvariabele weten te veranderen, en nu gaat de installatie ook een stukje verder. Maar daarna wederom een vastloper.
Zie onderstaand stuk.

test ! -d bin && mkdir bin
make: [w_all] Error 1 (ignored)
CC="gcc -g -fwritable-strings -Wall -DACEDB4 `/home/guest/fpc/w/w3rdparty/include-config` -I/home/guest/fpc/w -I/home/guest/fpc/w/wh -I/home/guest/fpc/w/w2 -I/home/guest/fpc/w/whooks -I/home/guest/fpc/fpp -I/home/guest/fpc/clam -I/home/guest/fpc/file -I/home/guest/fpc/mtp -I/home/guest/fpc/bss -DBSS -DACEDB -DACEDB_GTK -DLINUX -DNON_PARALLEL" && export CC && \
cd w && make all
/bin/sh: /home/guest/fpc/w/w3rdparty/include-config: /bin/csh: bad interpreter: Permission denied
make: *** [w_all] Error 126

Maar misschien moet ik hiermee terug naar de makers van het programma.

Als er iemand nog een handreiking heb, dan hou ik me aanbevolen.

Alvast bedankt,

JD
Terug naar boven
confruo

BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2005 6:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Mischien als je als root aangemeld bent, dat je nog een stapje verder komt, ik begrijp die /home/guest niet helemaal denk ik, en het lijkt alsof je /bin/csh niet mag startten, wat bij mij een link is naar tcsh, wat weer een rpm is. tcsh-6.14-1.rpm, misschien heb je die niet ?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Overig Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: