Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Pure-ftpd installeren met MYSQL authentie

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nickname55

BerichtGeplaatst: Do Jul 14, 2005 7:20 pm    Onderwerp: Pure-ftpd installeren met MYSQL authentie Reageren met citaat

Hoi,

ff een vraagje: ik heb op mijn FC3 pctje Mysql geinstalleerd, daarna Apache, daarna PHP en daarna enkele Perl modulles voor MYSQL. Alles werkt als een tierelier, PHP doet et, en ik kan ook vanuit PHP met MYSQL connecten en tabelletjes maken, vullen,uitlezen, enz. Alles geinstalleerd vanuit de source

Maar nu verder met een ftp-servertje. Ik wil Pure-ftpd gebruiken met MYSQL authentie. Zodat ik gebruikers eenvoudig kan toevoegen en verwijderen met een PHP pagina. Dus configuratie als volgt: './configure --mysql'. Dan krijg ik een error. En dat zou nog niet zo erg wezen, maar ik nu ff niet wat ik er mee moet. En dat is minder Rolling Eyes Het gaat als volgt:

Code:
checking for mysql_init in -lmysqlclient... yes
checking whether mysql clients can run... no
configure: error: Your MySQL client libraries aren't properly installed

wat nu? ik al zitten snuffelen met Google, maar niet veel verder gekomen. Ook al geprobeert om de ' --mysql' flag een pad te geven, mysql staat in '/usr/local/mysql/', maar dit heeft ook geen resultaat. Een oplossing is er wel, maar ik vat em niet. Wie weet et?

linkje: http://lists.debian.org/debian-user-german/2005/02/msg01178.html

iets met '-L/usr/lib/mysql -lmysqlclient -lz' dus. maar ik snap ff niet waar ik dat moet plaatsen

Bij voorbaad dank voor hulp
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nickname55

BerichtGeplaatst: Ma Aug 22, 2005 7:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Euhm.... ik weer...

ik ga dit eens proberen denik:

http://www.webhostingtalk.com/archive/thread/229377-1.html

Cool

Edit: Jammer, lukt ook niet Rolling Eyes
Terug naar boven
Nickname55

BerichtGeplaatst: Vr Aug 26, 2005 5:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Uiteinderlijk ProFTPd geinsteleerd met MySQL authentie. Dat ging wel. Maar bij de eerste keer opstarten:

error while loading shared libraries: libmysqlclient.so.14: cannot open shared object file: No such file or directory

Dus eigenlijk weer hetzelfde verhaal. Gelukkig had ProFTPd een forum. Zie http://forums.proftpd.org/phpBB2/viewtopic.php?t=579.
Het probleem is dus dat de libraries van MySQL wel geinstaleerd zijn, niet bekent zijn in het systeem. Zo zou je het kunnen zeggen. Het programma 'ldconfig' zorgt voor het opzoeken van de libararies op het systeem. Als je 'man ldconfig' doet, kun je de manuel van dit programma zien. Daar valt te lezen dat ldconfig niet het hele systeem nazoekt, maar alleen zoekt in bepaalde mappen, waar normaal de meeste libaries te vinden zijn, zoals '/lib' en '/usr/lib'. Het programma zoekt in iedergeval standaard niet in '/usr/local/mysql/lib/mysql'. En dit is dus juist de map waar de libraries in staan die we nodig hebben. Hoe krijg je 'ldconfig' zo ver dat hij wel zoekt in deze map?

Om het probleem op te lossen doe het volgende. Open het bestand '/etc/ld.so.conf', en voeg daar een nieuwe regel '/usr/local/mysql/lib/mysql' aan toe. Sluit het bestand, uiteraard wijzigingen opslaan. Doe nu '/sbin/ldconfig -v'. Alle libraries worden nu opnieuw opgezocht. Op scherm kun je zien waar er gezocht word, en wat er gevonden word. Als het goed is vind hij de librarie 'libmysqlclient.so' in '/usr/local/mysql/lib/mysql'.

ProFTPd geeft nu geen error meer bij opstarten en Pure-FTPd krijg ik nu ook geconfigureert zonder errors.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: