Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

TI 83+

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Johannes

BerichtGeplaatst: Zo Aug 07, 2005 2:52 pm    Onderwerp: TI 83+ Reageren met citaat

Ik heb een grafische rekenmachine, een TI 83+. Onder windows had je link-programma's waarmee je bestanden kon kopiŽren van de rekenmachine naar de computer en omgekeerd. Is er ook zo'n programma voor Linux dat de TI 83+ ondersteunt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Aug 07, 2005 5:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Met TiLP kan je verbinden met je rekenmachine.
Toevallig, ik heb ook een TI 84+ Smile

ttp://lpg.ticalc.org/prj_tilp/
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Aug 07, 2005 6:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat leuke spelletjes voor je rekenmachine: http://www.ticalc.org/archives/files/authors/82/8255.html
Terug naar boven
Johannes

BerichtGeplaatst: Zo Aug 07, 2005 9:29 pm    Onderwerp: TI 83+ Reageren met citaat

Ik zal proberen zo volledig mogelijk te zijn:
Ik heb tilp gedownload. Als ik het goed heb gesnapt heeft tilp 3 dependencies:
- libticables
- libticalcs
- libtifiles
Ik heb alledrie de libraries gedownload en uitgepakt. Ik heb libticables en libtifiles geinstalleerd (met ./configure, make en make install) en nu kom ik bij de ./configure-opdracht van libticalcs, maar dan zegt de computer:
Citaat:
configure: error: Library requirements (ticables >= 3.6.1) not met; consider adj usting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if your libraries are in a nonst andard prefix so pkg-config can find them.

Wat kan ik hier aan doen?
Voor de duidelijkheid: ik heb het pakket ticalcs 3.9.4 (dat is dus nieuwer dan 3.6.1)
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Ma Aug 08, 2005 10:05 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Je kunt beter de rpm's gebruiken (om in de toekomst een 'dependency-hell' te voorkomen). Deze werken bij mij, onder FC4: http://mpeters.us/yum/fedora/3/i386/RPMS.yjl/ (het installeren lukt, het verbinden van de rekenmachine nog niet Confused, misschien heb jij mee geluk)
Terug naar boven
Johannes

BerichtGeplaatst: Ma Aug 08, 2005 2:35 pm    Onderwerp: TI 83+ Reageren met citaat

Bedankt voor de tip! Tilp installeren is prima gelukt, en de connectie met de rekenmachine ook. Om de connectie tot stand te brengen moet je je communicatiepoort beschikbaar maken voor alle gebruikers (bij mij COM1: (als root) chmod a+rwx /dev/ttyS0) en verder moet je in tilp zelf bij Setup --> Connections de rekenmachinespecificaties invullen (je type rekenmachine en je soort linkkabel (als je een grijze kabel hebt graylink, met een zwarte blacklink (allebei seriŽel) en met een usb-kabel denk ik silverlink (?)). Veel succes!
Terug naar boven
Johannes

BerichtGeplaatst: Ma Aug 08, 2005 2:52 pm    Onderwerp: TI 83+ Reageren met citaat

Ik zie wel een ander (klein) probleempje met Tilp: elke keer als je het programma afsluit en opnieuw opstart zijn je instellingen weg en moet je dus even bij Setup --> Connections weer alle opties goed zetten. De instellingen blijven dus alleen bewaard zolang het programma draait. Was dat jouw probleem Thijs?
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Ma Aug 08, 2005 3:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

M.b.t. de gewone gebruikers, hier staat misschien wat nuttigs bij: http://mpeters.us/linux/tilp.php

Mooi dat het lukt Smile
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: