Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

upgrade FC3 naar FC4

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Di Jun 14, 2005 6:21 pm    Onderwerp: upgrade FC3 naar FC4 Reageren met citaat

Hoe doe je een upgrade van FC3 naar FC4 en heeft iemand dit al gedaan? If so, is dat goed gegaan? Graag ervaringen. Ik ga het zelf ook doen, maar ben een beetje bang dat de "productieserver" niet meer werkt en dat ik me veel werk op mijn hals haal. Dus als iemand kan aangeven of een upgrade bij fedora makkelijk gaat dan hoor ik dit graag......

Groeten,

Jordan van Bergen
jordanvanbergen@gmail.com
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
theelco

BerichtGeplaatst: Di Jun 14, 2005 6:35 pm    Onderwerp: perfect Reageren met citaat

Ik heb Fedora 3 een paar weken geleden nog ge-update naar Fedora Core 4 test 3. Dit met een instalatie DVD. Ging goed, het hele programma werd afgedraaid. Ik had kennelijk wel een schrijffout op de DVD staan, hij haperde bij de installatie van een programma maar dat kon ik omzeilen en later via YUM weer in orde maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Jun 14, 2005 6:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij mij is het gewoon goed gegaan. Download de installatiecd's van FC4, stop het in je computer, en kies voor 'updaten'. Zorg wel even dat je cd's goed door de media-check zijn gekomen. Maak ook backups voor de zekerheid!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Di Jun 14, 2005 6:58 pm    Onderwerp: Let's try it out! Reageren met citaat

Nou, ik zal het eens gaan proberen. Gaat die upgrade dus ook mooi al je pakketten upgraden (dus mysql , apache etc.)?

Je kunt niet een upgrade doen via het internet? Dus zoals apt-get update en apt-get dist-upgrade zodat hij van FC3 FC4 gaat maken en alles via internet binnenhaalt?

Groeten,

Jordan van Bergen
jordanvanbergen@gmail.com
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Di Jun 14, 2005 7:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het kan wel via yum en apt-get, maar het werkt bij mij nooit zo lekker. Wat je wel kunt doen is een complete update via FTP. Je download dan 1 klein bestand voor op cd of usb-stick, waar de installatie van opstart. Daar vul je dan het adres van een Fedora-mirror in, en het updaten begint.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
knarfus

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2005 5:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb FC3 voor een 386 architectuur ge´nstalleerd op een pentium 4 laptop. Is het ook mogelijk om te upgraden naar FC4 i686 of kan ik beter alles formateren en opnieuw van nul af aan installeren?

m. vr. gr.
Frank
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2005 6:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Er is geen Fedora Core voor i686. Alleen voor i386. Wanneer hier de vakantie begint ga ik eens onderzoeken in hoeverre het mogelijk is de distro zelf te compileren en optimaliseren voor i686/P4 architectuur. Ik hoop dat het dan voor mij ook mogelijk is om er install-ISO's van te maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Menno

BerichtGeplaatst: Wo Jun 15, 2005 10:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:
Er is geen Fedora Core voor i686. Alleen voor i386. Wanneer hier de vakantie begint ga ik eens onderzoeken in hoeverre het mogelijk is de distro zelf te compileren en optimaliseren voor i686/P4 architectuur. Ik hoop dat het dan voor mij ook mogelijk is om er install-ISO's van te maken.

Dat klopt niet! Kijk eens naar de release notes van FC4. Hierin staat dat deze geoptimaliseerd is voor P4 CPU's.

Dus hij is wel degelijk al geoptimaliseerd voor i686.
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Do Jun 16, 2005 6:38 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is inderdaad waar! Ik vind het dan een beetje stom dat er in de naam van de ISO's staat i386. Dat is erg misleidend.

Volgens mij is Fedora zo geoptimaliseerd dat het theoretisch goed zo draaien op een 80386 maar het beste op een 80686. Maar natuurlijk kan ik het weer mis hebben hiermee Wink Razz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
knarfus

BerichtGeplaatst: Do Jun 16, 2005 10:55 am    Onderwerp: Reageren met citaat

is er niet ergens een site waar je uitsluitsel over dit soort onduidelijkheden kan krijgen?

gr. Frank
Terug naar boven
WillieWortel

BerichtGeplaatst: Do Aug 04, 2005 9:00 pm    Onderwerp: Kleine bestandje voor FTP update kan ook op floppy? Juist? Reageren met citaat

Thijs schreef:
Het kan wel via yum en apt-get, maar het werkt bij mij nooit zo lekker. Wat je wel kunt doen is een complete update via FTP. Je download dan 1 klein bestand voor op cd of usb-stick, waar de installatie van opstart. Daar vul je dan het adres van een Fedora-mirror in, en het updaten begint.

Dat kleine bestandje voor FTP-update kan toch ook op floppy gezet worden? Dat is toch juist?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen AIM-naam Yahoo Messenger MSN Messenger
confruo

BerichtGeplaatst: Do Aug 04, 2005 9:24 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Komt dat dan niet hetzelfde uit als met cd 1 starten met linux askmethod, en dan via http, of ftp installeren of upgraden vanaf een internet server ?
Terug naar boven
eboelens

BerichtGeplaatst: Vr Aug 05, 2005 2:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb een slechte ervaring met de update naar FC4
De installatie verliep vlekkeloos maar het gebruik achteraf bracht problemen met zich mee.
in eerste instantie was yum niet goed geconfigureerd, en heb problemen met commandos in de terminal. commando's dieplots niet meer gekent zijn. zoals wget bijvoorbeeld.

bij de update heb ik gevraagt alle bestanden over te zetten , 'geen' schon oinstallatie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Installatie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: