Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

buitenlandse lettertypes

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jan
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jul 20, 2005 10:32 am    Onderwerp: buitenlandse lettertypes Reageren met citaat

Weer iemand hoe je in OpenOffice.org Writer een buitenlands (dwz niet-Latijns) lettertype kunt intikken? De omgeving is Fedora Core 2 en Gnome. Ik heb de lettertypes geinstalleerd, en kan deze normaal invoegen in Writer via de 'speciale tekens invoegen'-knop. Maar dat gaat stuk voor stuk, en is voor schrijven niet bepaald handig. Ik kan dezelfde letters echter niet gewoon typen; dan verschijnen er of vierkantjes, of helemaal niets. Ik heb in Gnome de toetsenbordwisselaar ingesteld op de betreffende taal (in dit geval Grieks), maar dat maakt geen verschil. Het lijkt erop dat Writer de niet-Latijnse tekensets van een gegeven lettertype niet herkent.
Ik kan tussen de instellingen van Writer geen lettertype-instellingen vinden (behalve bij de sjablonen, maar dat lijkt me iets anders), of heb ik iets gemist?
Bovendien kan ik als het Writer-document eenmaal open is, de toetsenbordwisselaar niet meer wisselen: als ik dan terugkeer naar Writer, floept de wisselaar weet terug naar de stand die er stond voor Writer werd gestart. Zit er nog ergens een instellingenknop?
Terug naar boven
Confruo
Gast

BerichtGeplaatst: Do Jul 21, 2005 9:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook eens zitten kijken op mijn FC3 machientje Rolling Eyes Snap er winig van, wel dit gevonden http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?p=84699 , dat zag er niet echt lekker simpel ui. Op mijn FC4 machien zag ik allerhande rpms met language packs langskomen tijdens installeren, ik denk dat in de 2.0beta dit alles een stuk makkelijker gaat. Misschien een kleine stok achter de deur om FC4 te installeren ? Smile
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: