Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Vremdgaan zonder spijt (of even een ander distro testen)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Tips & Tricks
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lutz

BerichtGeplaatst: Wo Jul 20, 2005 8:58 pm    Onderwerp: Vremdgaan zonder spijt (of even een ander distro testen) Reageren met citaat

Ik had het probleem, dat ik naast Fedora ook nog een ander distro wilde installeren (in mijn geval Solaris 10), maar er was geen eenvoudig handleiding te vinden. Mijn simpele oplossing was, een tweede harde schijf te installeren, zodat fedora gewoon op hda konde draaien en Solaris op hdb. Ik heb het eenvoudig gehouden, en via het BIOS handmatig de opstartschijf gekozen. Voordeel: alle installaties zijn strikt gescheiden en zien elkaar niet. Over Solaris kan ik niet veel vertellen, alleen dat ik de resolutie niet kleiner dan 1280 bij ikweetnietmeer kon zetten en dat het op die scherm niet te lezen was. Intussen is hdb weer verwijderd en ik heb geen spijt van.

De elegante oplossing zal een boot manager zijn geweest (bij voorbeeld XOSL te downloaden van http://www.ranish.com ). Maar die draait onder DOS (kijk eens bij http://www.freedos.org ), en dat was dan toch te zwaar voor een "slipertje".

Is dit de juiste plek voor mijn beginners tips?

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Do Jul 21, 2005 8:27 am    Onderwerp: Re: Vremdgaan zonder spijt (of even een ander distro testen) Reageren met citaat

Lutz schreef:

Is dit de juiste plek voor mijn beginners tips?

Yep, zeker.

Je had Solaris ook kunnen starten met Grub, de bootmanager van Fedora (na wat aanpassingen aan grub.conf). Als er nog ge´nteresseerden zijn: http://www.bolthole.com/solaris/grub.html

- Thijs
.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Lutz

BerichtGeplaatst: Do Jul 21, 2005 6:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Een speciale eigenweisheid van Solaris is, dat het op de eerste primaire partitie ge´nstalleerd dient te worden. Naast Linux installeren lukt dan alleen met een tweede harde schijf, vandaar mijn trucje met de Bios opstartschijf. Solaris is zeker perfect voor een server, maar ik zoek meer een desktop en vindt persoonlijk dat Linux op dit moment daar beter voor geschikt is.

....Lutz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Tips & Tricks Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: