Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

systeem start spontaan op

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jan
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jul 06, 2005 9:34 pm    Onderwerp: systeem start spontaan op Reageren met citaat

Na het probleem dat CD-maker spontaan opstartte (wat-ie nog steeds doet) start nu zelfs het hele systeem soms spontaan op, ook al stond de computer besliist uitgeschakeld. Wat kan ik hier aan doen? Ik gebruik Fedora Core 2, dat ik vorige week heb geinstalleerd. Het probleem met CD-maker was er vanaf het begin, de spontane systeemopstart begon een paar dagen later.

Jan
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Wo Jul 06, 2005 9:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm, spoken ?
Razz

Shocked Hier heb ik echt nog noooit van gehoord. Waarschijnlijk zijn er op dit forum weinig andere gebruikers die dit probleem gehad hebben. Je kunt het eens op FedoraForum.org vragen, daar zijn meer dan 30.000 leden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Wo Jul 06, 2005 9:48 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Controleer je BIOS eens. Misschien zit daar zo een functie, die je hebt ingeschakeld. Ik weet dat sommige computers namelijk zo een functie hebben.

Daarnaast moet je eens controleren of hij "compleet" uitgaat, of "APM" uitgaat. Bij dat laatste is het namelijk ook mogelijk dat je systeem opeens op de vreemdste momenten aanvliegt. Ik weet dat Windows 98 op mijn oude PC de computer via APM uitzette, wat inhield dat hij in een soort van slaapstand terecht kwam. Om ervoor te zorgen dat die computer niet aanging, moest ik de elektriciteit er vanaf halen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Jul 08, 2005 2:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank voor de reacties.
Ik dacht gisteren dat ik eruit was, maar vandaag doet de CD-maker 'het' weer. Ik had in set-up in de BIOS-configuratie de cd als eerste opstartstation ingesteld en de floppy als tweede, dat leek even te helpen, maar daarna weer niet. Daarna dacht dat ik in het hoofdmenu, systeeminstellingen, software toevoegen/verwijderen, een onregelmatigheid had gevonden: ik had alleen de lijst pakketten doorgelopen om te kijken wat erin stond, maar bij het afsluiten zei het systeem dat het, zoals ik zou hebben aangegeven, het pakket nmap network exploration tool ging verwijderen. Dat heb daarna opnieuw geinstalleerd, samen met wat andere systeemelementen (nogal op de gok, ik ben een volstrekte beginner), en ik heb de spelletjes verwijderd. Daarna was het probleem de rest van de dag weg, ook na verschillende herstarts. Maar vandaag is het weer gewoon terug. Wat kan ik nog proberen?
Hoe kan ik de BIOS rustig te zien krijgen? Is er een commando voor de terminal zoals 'edit' in DOS?
Spontane start van het hele systeem heb ik niet meer gehad. Een slaap-stand zit er helemaal niet op.
Terug naar boven
Confruo
Gast

BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2005 3:42 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik moet dan denken aan Wake on Lan, alsof iemand magic packets loopt te sturen naar het mac adres van je netwerkkaart ?, of dat de 220V wegvalt en je PC daarna opstart als de spanning weer terugkomt. (dat is wel vaak een BIOS instelling).
Terug naar boven
jan
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jul 20, 2005 10:20 am    Onderwerp: spontaan opstarten Reageren met citaat

De oorzaak van het spontaan opstarten is waarschijnlijk de (externe) modem (die wordt gebruikt om in te bellen): als ik deze aan laat staan, terwijl de computer uit staat, en er wordt vanaf de andere computer in huis ingebeld (via dezelfde telefoonlijn) schakelt de eerstgenoemde computer soms 'spontaan' op. Als de modem uit staat, treedt het probleem niet op.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: