Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Geen geluid

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast
Gast

BerichtGeplaatst: Za Jul 09, 2005 8:45 pm    Onderwerp: Geen geluid Reageren met citaat

Enkele maanden geleden heb ik een nieuwe comp gekocht en heb hierop FC2 gezet samen met WinXP. Onder FC2 had ik toen geen geluid (onder WinXP wel) en toen ik de vraag hier stelde bleek dat mijn geluidskaart nog te recent was en niet herkend werd door FC2 maar dat dit niet lang meer kon duren. Ondertussen zijn we 4 maanden verder en heb ik nog steeds geen geluid. Weet iemand hier raad mee? Mijn geluidskaart is een 'On Board C Media AZA AC97'. Ik dacht door misschien een upgrade te doen naar FC4 dat mijn probleem zou opgelost zijn maar dit lukt mij ook niet (zie mijn vraag bij Installatie:' Upgrade FC2 -> FC 4').
Terug naar boven
Gast
Gast

BerichtGeplaatst: Za Jul 09, 2005 8:48 pm    Onderwerp: Geen geluid Reageren met citaat

Kernel = kernel /boot/vmlinuz-2.6.10-1.771_FC2smp
Terug naar boven
fedora
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2005 7:34 am    Onderwerp: Reageren met citaat

als de kaart niet gedetecteerd wordt, zal je hem ook nooit kunnen configureren.

Wellicht dat kernel 2.6.12 ondersteining biedt.

Anders zou je kunnen zoeken naar een mogelijke kernel-patch voor je kaart, en die toepassen.

evert
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2005 7:59 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarschijnlijk heb je de verkeerde kaart geselecteerd, of de kaart is verkeerd gedetecteerd. Volgens mij werkt je netwerkkaart met de module 'snd_intel8x0'. Probeer dit eens in de terminal (als root):
/sbin/modprobe snd_intel8x0

Nadat je dat hebt uitgevoerd, werkt je geluid dan, of kan je dan met 'system-config-soundcard' je geluidskaart configureren ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
fedora
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2005 9:09 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Waarschijnlijk heb je de verkeerde kaart geselecteerd, of de kaart is verkeerd gedetecteerd. Volgens mij werkt je netwerkkaart met de module 'snd_intel8x0'.

het gaat hier om een soundkaart Wink
Terug naar boven
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2005 9:42 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Typfoutje Embarassed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
Worado

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2005 12:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Thijs schreef:
Typfoutje Embarassed

Jaja... Razz

Ik zie dat het hier niet om AC'97 geluid gaat, maar om HD Audio (AZAlia). Volgens mij biedt de linux kernel sinds versie 2.6.11 al ondersteuning voor deze standaard.

En heb je al gedacht aan een compleet nieuwe Fedora Core 4 installatie? Dan weet je namelijk zeker dat alle hardware opnieuw wordt gedetecteerd en ingesteld. Anders zou het namelijk mogelijk kunnen zijn dat Core 4 gewoon instellingen van Core 2 gebruikt. Hierom zou jouw geluid misschien niet werken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Stef

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2005 4:37 pm    Onderwerp: Geen geluid Reageren met citaat

Met de code /sbin/modprobe snd_intel8x0 lukt het niet. Heb al geprobeerd om FC4 te installeren maar dit lukt ook niet: zie mijn vraag ' Upgrade FC2 -> FC4' bij 'Installatie' in dit Forum. Misschien een stomme vraag: waar kan ik de kernels 2.6.11 of 2.6.12 vinden. Bij de update naar 2.6.10 kreeg ik een melding dat er updates beschikbaar waren en ondertussen heb ik deze melding niet meer gehad ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2005 4:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Met 'yum' kan je de meest recente kernelversie downloaden:
yum update kernel
Terug naar boven
Stef

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2005 6:55 pm    Onderwerp: Geen geluid Reageren met citaat

Ik heb kernel 2.6.10en als ik Yum Update Kernel doe krijg ik deze melding: No Packages Available for Update ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs
Administrator

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2005 7:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hm, dan heb je waarschijnlijk al de laatste versie voor FC2 Smile
Je kunt de kernels van FC4 eens installeren, misschien werkt het..
(i586) ftp://alviss.et.tudelft.nl/pub/fedora/core/4/i386/os/Fedora/RPMS/kernel-2.6.11-1.1369_FC4.i586.rpm

(i686): ftp://alviss.et.tudelft.nl/pub/fedora/core/4/i386/os/Fedora/RPMS/kernel-2.6.11-1.1369_FC4.i686.rpm
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: