Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

FC4 of beter FC3 ?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lutz

BerichtGeplaatst: Do Jun 30, 2005 7:32 pm    Onderwerp: FC4 of beter FC3 ? Reageren met citaat

Ik heb een tweede computer aangeschafd en was van plan om het zonder Windows te proberen. Eerst heb ik FC 4 gedownload, en de vierde installatie is, mede door http://www.mjmwired.net/resources.php (let op, die site is in het Engels!) al een beetje gevorderd.

Alleen lijkt het, dat door de overgang van gcc3.2 naar gcc4.0 (weet is wat dat betekend) dat heel veel players het niet meer doen. Ik heb er wel gcc3.2 erbij ge´nstalleerd, maar ik heb stom overgetikt respectievelijke met het clipboard gekopiŰerd. Realplayer heb ik kunnen installeren, MPlayer is niet gelukt, en ik heb nog geen handleiding gevonden om de totem player van ontbrekende codecs te voorzien.

Mijn 2 netwerkprinters heb ik met CUPS aan de praat. Up2date werkt niet en YUM ook niet. Ik moet een nalezen wat een repository inhoudt.

Misschien nog handig om te weten: in de computer werkt een Intel 865g als grafische kaart, dus die moet ondersteund worden.

De bedoeling is om met deze computer te internetten, films te bekijken, DVDś te kunnen branden en de mail van mijn pop3 account te downloaden.

Wat is makkelijker: doorknokken met FC4 of FC3 installeren en altijd met een half jaar vertraging gaan updaten?

Bedankt alvast voor het lezen tot hier!
....Lutz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Worado

BerichtGeplaatst: Do Jun 30, 2005 7:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ten eerste: het was niet slim (naar mijn mening) om gcc3.2 mee te installeren. Via YUM kun je gewoon allerlei software voor Fedora Core binnenhalen. Zo heeft het Fedora Project standaard al een heleboel applicaties gecompileerd voor je, en klaargezet op de Fedora Extras server. Een simpele yum install *** zou je verder helpen.
Daarnaast kun je ook extra yum repo's installeren, waarvan een heleboel al Fedora Core 4 paketten aanbieden.

Maar ik lees in je bericht dat yum niet werkt. Dus zou je eerst duidelijk kunnen aangeven wat het probleem is. Want met een simpele
Citaat:
Up2date werkt niet en YUM ook niet.
kan ik je ook niet verder helpen.

Yum is namelijk de beste manier om software te installeren op Fedora Core.

En ik zou doorknokken Wink Daar leer je van. En ik spreek uit ervaring Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
fedora
Gast

BerichtGeplaatst: Do Jun 30, 2005 8:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik wil hier even op inhaken

Ik heb hier de DVD van Core 4. Draai nu CentOS4.0, op beide bakken.

Ik hoor allerlei geruchten dat Fedora Core toch bleeding edge is. Zie ook allerlei problemen opduiken in diverse topics op diverse sites.

IS Core 4 een tegenvaller??

Evert
Terug naar boven
Worado

BerichtGeplaatst: Do Jun 30, 2005 8:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

fedora schreef:
ik wil hier even op inhaken

Ik heb hier de DVD van Core 4. Draai nu CentOS4.0, op beide bakken.

Ik hoor allerlei geruchten dat Fedora Core toch bleeding edge is. Zie ook allerlei problemen opduiken in diverse topics op diverse sites.

IS Core 4 een tegenvaller??

Evert

Naar mijn mening niet. De problemen die er zijn, ontstaan eigenlijk alleen maar wanneer mensen zelf software willen compileren. Er zijn natuurlijk ook problemen op andere gebieden, maar de meeste hebben te maken met compileren. Het feit is dat dit niet ligt aan Fedora Core 4, maar eerder aan programmeurs van de software. gcc4 stelt nou eenmaal hogere eisen, wat oa wil zeggen dat de code gewoon goed moet zijn. Wanneer dit niet het geval is, dan zal de software niet compileren onder Fedora Core 4.

En Fedora Core is altijd bleeding edge Wink Om de 6 maanden een nieuwe versie met de nieuwste software...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Lutz

BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2005 8:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Worado schreef:

Maar ik lees in je bericht dat yum niet werkt. Dus zou je eerst duidelijk kunnen aangeven wat het probleem is. Want met een simpele
Citaat:
Up2date werkt niet en YUM ook niet.
kan ik je ook niet verder helpen.

Yum is namelijk de beste manier om software te installeren op Fedora Core.

En ik zou doorknokken Wink Daar leer je van. En ik spreek uit ervaring Smile

Heel raar, vandaag doet YUM update het. Sommige repositories (goed gespeld?) doen het niet, maar ik draai ook geen iov6. Up2date kan zelf een nieuwe kernel aanbieden, maar die heb ik NIET ge´nstalleerd.

Heeft al iemand met FC4 en de totem player wmv bestanden kunnen bekijken? Misschien moet ik na installatie V overgaan, met alleen de workstation en opnieuw beginnen. En ik zal doorknokken om ervan te leeren. Ik heb zelf de kleur op dit forum kunnen vinden.
....Lutz
Terug naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jul 03, 2005 9:27 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb inmiddels FC4 geinstalleerdt, en ben aan het updaten

Ik ben erg benieuwd Very Happy Very Happy
Terug naar boven
Lutz

BerichtGeplaatst: Do Jul 07, 2005 6:04 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb intussen begrepen, dat, indien computer 1 FC4 zal draaien, je het beste op computer 2 ook FC4 kan draaien. Er zijn toch verschillen!

Groeten,
....Lutz
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Beginners Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: