Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Sommige services starten niet

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
flyingkde

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 05, 2012 9:09 pm    Onderwerp: Sommige services starten niet Reageren met citaat

Ik heb een probleem met services, als voorbeeld ik gebruik BRO de open source intrusion detection service echter het start niet bij het booten van Fedora, ik moet steeds naar beheer en services en dan kiezen voor Bro en start.

waarom gebeurd dit niet automatisch ik vind het vervelend want ik wil dat Bro altijd draait het heeft zijn waarde al een aantal keer bewezen weet iemand hoe het komt dat het niet automatisch start.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
bianca

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2012 10:16 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik begrijp niet helemaal waar je bro voor nodig hebt hij wordt standaard niet geinstalleerd
Terug naar boven
flyingkde

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2012 10:28 am    Onderwerp: Bro Reageren met citaat

bianca schreef:
ik begrijp niet helemaal waar je bro voor nodig hebt hij wordt standaard niet geinstalleerd
Beste Bianca Bro gebruik ik als standaard ( IDS Intrusion Detection System) ik kan dit zelf vanuit de repo installeren en zorgt er voor dat alle verdachte processen, poortbenaderingen met als doel het systeem binnen te komen worden geblokkeerd.

De standaard firewall is mij te basic veels te basic, ikheb dagelijks last van allerlei poortscans en andere ongure poortbenaderingen sommigen gebruiken allerlei tools om te kijken welke services er draaien dus Bro doet heel goed zijn werk zo zijn 3 verdachte ip adressen op de blacklist beland en maar goed ook.

Aangezien mijn systeem geconfigureerd is met LVM en compleet encrypt is maak ik me geen zorgen maar misschien wordt ik daarom qwel zo vaak aangevallen, ik hoop nu dat he begrijpt dat ik Bro gebruik als extra shield om te voorkomen dat.
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2012 5:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Er zijn twee mogelijke verklaringen: de service is niet gemarkeerd om automatisch te starten, of de service gaat fout bij het opstarten.
Voor het eerste gebruik(te) je chkconfg, voor het laatste moet je in de logfiles kijken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Configuratie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: