Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Nvidia Fedora 16 x64

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
flyingkde

BerichtGeplaatst: Wo Nov 09, 2011 2:19 pm    Onderwerp: Nvidia Fedora 16 x64 Reageren met citaat

Hoi vanmorgen Fedora 16 x64 KDE desktop geinstalleerd en moet nu nog alleen de nvidia drivers installeren kan iemand vertellen hoe dit moet het schijnt nu weer anders te gaan want ik heb de vorige methode gebruikt fie voor 15 en krijg steeds een zwarte desktop en niet eens een prompt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sciurius

BerichtGeplaatst: Wo Nov 09, 2011 3:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoezo anders?

De Nvidia modules zitten in de rpmfusion repo, zoals gewoonlijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
flyingkde

BerichtGeplaatst: Do Nov 10, 2011 12:54 pm    Onderwerp: re Nvidia Fedora 16 x64 Reageren met citaat

Hallo ik heb exact gedaan als met Fedora 15 dus wat doe ik fout weet ik niet, ik heb Fedora 15 geinstalleerd en exact het zelfde gedaan als bij Fedora 16 en onder Fedora 15 werkt mijn NVidia.

Als ik Fedora 16 weer installeer en het zelfde doe als onder Fedora 15 dan krijg ik geen desktop, geen prompt alleen maar een flikkerende cursor.

De vraag is dus hoe ik installeer onder Fedora 16 i686 Gnome mijn Nvidia SE6150 430 en moet ik voor het rebooten nvidia-xcondif draaien of er na, ik heb nu 5 keer opnieuw geinstalleerd en weet zeker dat ik het goed doe want onder Fedora 15 werken de instructies prima en onder Fedora 16 dus not.
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Vr Nov 11, 2011 5:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet niet wat jij voor F15 hebt gedaan, dus uit de mededeling dat je voor F16 exact hetzelfde hebt gedaan kunnen we niets afleiden. Wij zijn niet helderziend.

Dus daarom nogmaals: heb je de rpmfusion repo ge´nstalleerd en het nvidia-kmod package?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
flyingkde

BerichtGeplaatst: Vr Nov 11, 2011 6:58 pm    Onderwerp: Nvidia Fedora 16 x64 Reageren met citaat

Ja de repo s zijn geinstalleerd de free en non-free ik heb het volgende gedaan:

su -c 'rpm -ivh http://download1.rpmfusion.org/free/fedora/rpmfusion-free-release-stable.noarch.rpm'

su -c 'rpm -ivh http://download1.rpmfusion.org/nonfree/fedora/rpmfusion-nonfree-release-stable.noarch.rpm

yum install kmod-nvidia-PAE

de rest pakt yum vanzelf wel mee die kijkt toch wat er aan afhankelijkheden nodig is.
Terug naar boven
flyingkde

BerichtGeplaatst: Di Nov 15, 2011 4:27 am    Onderwerp: [OPGELOST] NVidia Reageren met citaat

Mijn Nvidia is nu eindelijk geinstalleerd soms moet je niet rechts of links gaan ook nu blijkt weer dat dat het geval is bij Fedora 15 gebruikte ik altijd yum install kmod echter bij Fedora 16 is het nu dit:

yum install akmod-nvidia xorg-x11-drv-nvidia-libs

Kijk mij maakt het niet uit maar als ik yum install kmod doe dan start mijn desktop niet meer op met geen enkele mogelijkheid.

Voor mij dus interessant waarom yum install akmod geen problemen geeft en yum install kmod wel terwijl dit onder Fedora 15 gewoon zonder problemen werkte.

Na de installatie wel even nvidia-xconfig gedraaid en de configuratie file bekeken en daarna reboot en daar was de desktop eind goed al goed.
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2011 5:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik had hetzelfde met fc16 maar dan met de 64-bits versie(x86_64)

ik heb het uiteindelijk opgelost door GDM te verwijderen en KDM als displaymanager te gebruiken,, want ik kreeg die nvidiadrivers op geen enkele manier aan de praat, de installatie starte gewoon op alleen op het einde bleef hij hangen

ook een paar keer overnieuw geprobeerd, en toen heb ik uiteindelijk kdm geprobeerd en dat werkte wel!

bianca
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Hardware Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: