Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Script voor Downloaden Kabelsettings

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Programmeren en scripten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ossie

BerichtGeplaatst: Za Okt 15, 2011 11:06 am    Onderwerp: Script voor Downloaden Kabelsettings Reageren met citaat

Hallo luitjes.
Ik was benieuwd of iemand mij kan helpen met een script voor
het downloaden en installeren van kabel settings van ziggo in een dreambox.
Op alle sateliet forums vind je alleen maar kanalen lijsten voor sateliet en niet voor Kabel. Het is zo dat er settings lijsten zijn voor de sateliet die je kan downloaden en die worden dan eerst in de /tmp map gezet en die kan je dan installeren via een menu dat zijn tar.bz2 files nu is het zo dat ik dat wilt doen via een script dat je ze kan downloaden van mijn eigen server via
een url http:// en dan plaats in /tmp en daaruit automatisch installeerd in de goede map etc/enigma2 dus zou iemand mij willen helpen Crying or Very sad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Vr Okt 21, 2011 4:23 am    Onderwerp: Reageren met citaat

stap 1 voor het schrijven voor een script of programma.
beschrijf: wat is het doel van het script? wie zal het gebruiken? is het eenmalig of moet het vaker gebruikt kunnen worden? Wat is de input, en wat is de output? Zijn er tussendoor nog in- of outputs? Hoe zien die in- en outputs er uit, wat zijn dat precies? Worden er externe programma's gebruikt?

stap 2. beschrijf: welke stappen zou het script moeten nemen (weer gewoon in het nederlands), puntsgewijs van begin tot eind, geen stappen overslaan, gedetailleerd zijn.

stap 3. schrijf 'pseudo-code' en maak je absoluut niet druk over in welke taal het script geschreven wordt bv shell of python of wat ook maar.

stap 4. nu pas kun je het script gaan schrijven. Hulp nodig? Post op z'n minst stap 1 en 2.

ik zit je niet te stangen hier. Dit is gewoon de manier om wat voor script dan ook te schrijven, ook korte simpele scripts. Ik werk dagelijks met kleine en grote scripts, simpele en ingewikkelde programma's en het spaart zeeŽn van tijd deze stappen te nemen (ervaring mee dus!!), ookal is het uiteindelijke script 10 regels lang. Daarnaast maak je het ons stukken makkelijker te helpen want quite frankly snap ik niets van het probleem dat je beschrijft - veel te vaag.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Programmeren en scripten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: