Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Met VNC inloggen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ossie

BerichtGeplaatst: Zo Apr 24, 2011 7:54 pm    Onderwerp: Met VNC inloggen Reageren met citaat

Hallo ik werkte altijd met fedora9 en dat werkte altijd goed.
ik had in fedora 9 deze regels in de pc gezet

1 In /etc/inittab startup runlevel op 3 gezet

2 In /etc/event.d/tty1 deze regel gemaakt:
exec /sbin/mingetty tty1 --autologin gebruiker tty1

3 In profile deze regels gemaakt:
if [ `tty` = "/dev/tty1" ]
then
startx
fi

als ik dan de fedora pc opnieuw opstart vanaf een ander adres met vnc viewer dan starte hij op zonder dat ik het inlog scherm in beeld krijg zodat ik gelijk weer kan inloggen met vnc viewer. Nu heb ik een nieuwe installatie gemaakt met Fedora 14 en dan weer de zelfde regels in de pc gezet maar als ik nu opnieuw opstart dan start hij wel automatisch door maar als ik dan weer wil inloggen met VNC viewer dan geeft de fedora pc in het scherm AANMELDSLEUTELBOS ONTGRENDELEN Voer wachtwoord in om de aanmeldsleutelbos te ontgrendelen. hoe kan ik dit verwijderen of veranderen anders kan ik niet in de fedora pc komen zolang ik dat wachtwoord niet heb ingevuld en dat is lastig als de pc op een ander adres staat.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2011 9:56 am    Onderwerp: Reageren met citaat

hej,
in het engels is dat de keyring. Ooit ook veel sh*t mee gehad, omdat ik bij login daar een wachtwoord moest geven anders kwam ik het internet niet op. Maar hoe ik dat heb opgelost... ik weet het niet meer. Doorzoek het forum eens, anders vrees ik dat je het met google zult moeten doen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: