Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Linux Mint - vs - Fedora

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marinus

BerichtGeplaatst: Zo Dec 12, 2010 3:01 pm    Onderwerp: Linux Mint - vs - Fedora Reageren met citaat

Linux Mint vs fedora,
zijn hier nog wezenlijke verschillen in te vinden? Mint lijkt me aardig compleet, vind het wat te ver neigen naar windows. Blijft fedora toch het echte Linux? Iedere keer als je iets ter discusie zet, zeggen ze je moet je eigen keus maken, maar een leuke second opinion mmm slecht engels denk ik Smile Kan toch wel helpen in het amken van een bepaalde keuze. toch?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Xtinct

BerichtGeplaatst: Vr Dec 24, 2010 3:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Linux Mint vs Fedora,

Tja, weer een discussie punt voor velen.
Linux Mint is een spin of van Ubuntu incl alle Free en Non-Free audo/video codexes e.d.
Dit vind je standaard niet in Fedora.

Daarom is bijvoorbeeld een Linux Mint wat makkelijker voor mensen die nog geen/weinig knowhow hebben van Linux, omdat het wat meer out-of-the-box werkt.
Maar daar in tegen zou je ook eens kunnen kijken naar Fusion Linux 14, wat eigenlijk Fedora 14 is met RPMFusion in een distro.
Zit ook volgens mij het mint-menu in, zodat het, inderdaad, wat meer op Windows lijkt.

Uit eindelijk mijn persoonlijke mening, omdat ik altijd al met RedHat, Fedora en SuSE werk, gaat mijn voorkeur uit naar Fedora en niet naar een Debian/Ubuntu distro, alles zit toch net weer ergens anders qua configuratie-bestanden.

Maar goed, dat is een mening.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2010 4:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

welke zou je dan aanraden voor iemand die windows zat is maar geen enkele ervaring heeft met linux? Mint, Fedora of toch Ubuntu?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
marinus

BerichtGeplaatst: Di Mrt 08, 2011 10:37 pm    Onderwerp: Welke je dan zou aanraden. Reageren met citaat

Welke je dan zou aanraden. Indien je windows zat bent. Je zou zeggen Ubuntu 10.04LTS Deze word als een goede opvolger van windows gezien. En dan natuurlijk Linux-Mint niet te vergeten. Nog simpeler en bijna een windows layout.
Toch zou ik voor Fedora gaan. De stabiliteit, en het net even anders zijn. De goede contacten met forums die je helpen. Fedora die ik gebruik voor kantoor werk. en communicatie. Juist het net even ander zijn. dat is ook de reden dat ik alfa 15 heb gededownload. Fedora met de mac doc erin zeer aantrekkelijk.
ondanks het gemak van de andere distro's ga ik voor red-hat.

ik zou zeggen gewoon doen. krijg je geen spijt van.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: