Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

audacity(of ???)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bianca

BerichtGeplaatst: Do Aug 26, 2010 9:22 pm    Onderwerp: audacity(of ???) Reageren met citaat

ik heb een heel raar probleempje, ik weet niet eens goed hoe dit uit te leggen.

ik weet niet eens of het met audacity heeft te maken of niet, maar het feit is wel dat het naar de laatste kernelupdates(mischien 2 versies optreedt)

ik ben gewend om in linux met name fedora(die ik al gebruik sinds versie twee) om intensief gebruik te maken van audacity om o.a muziek op te nemen van mijn oude platen en bandjes.

dit werkt ook fantastisch (nog steeds), ik heb al een zeer grote verzameling op me computer staan.

ik ben dus gewend om een l.p of bandje op te nemen, en dan op te slaan als een WAV (onbewerkt bestand)(microsoft zoals audacity dat aangeeft)

ik neem dan vaak een groot aantal bandjes of l.p`s op en ga ze dan later berwerken met audacity, geen vuiltje aan de lucht dus.

ik sla dan het onbewerkte bestand op als b.v andre van duin, ik noem maar wat.

dan als ik daar zin in heb open ik audacity en ga dus mijn liedjes labelen en splitten en stuur ze naar me persoonlijke map als MP3-bestanden naar een map die ik shared heb genoemd, en daarvandaan maak ik een nieuwe map aan en zet ze in mijn muziek map die weer gekoppeld staan aan RHYTHMBOX.

dat ging altijd goed, tot nu dus

ik ging dan naar me persoonlijke map en dan naar mijn bewerkingsmap(die ik shared heb genoemd) dan kom ik dus bij die mp3-bestanden die ik gemaakt heb en dan was ik dus gewend als ik naar eigenschappen ging van het desbetreffende liedje dat ik dus de artiest en de songtekst kon invullen(dat werkt als vanouds)

maar nu komt het:::

als ik dan voor 2 of 3 kernelversies geleden die bewerkte bestanden in me muziek map plaatste(die dus automatisch in rhythmbox terechtkomen), hoefde ik daar alleen maar sommige dingen te verplaatsten zoals artiest of album zodat rhythmbox alles juist weergeeft zoals artiest, album,jaar of weet ik veel wat(dat is voor ieder persoonlijk, is te regegelen in eigenschappen)

MAAR... er is dus niet meer te zien wat ik in (shared) in de individuele liedjes heb ingevuld!!!

ik zie alleen maar bij alles onbekend staan!!!

ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd, het is mij een raadsel wat het probleem is, want als ik b.v probeer om ze met totem of banshee af te spelen zie ik ook allen maar naamloos of onbekend staan, terwijl ik dit al jaren doe en aanpassen in b.v rhythmbox was een fluitje van een cent, maar nu moet ik dus al me nieuwe bestanden opnieuw gaan invullen in rhythmbox (terwijl ze al ingevuld staan) omdat ze anders niet zichtbaar worden.

ik hoop dat iemand snap wat het probleem is en hoe dit op te lossen

ik weet niet hoe dit anders uit te leggen!!

gr bianca
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sciurius

BerichtGeplaatst: Do Aug 26, 2010 11:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk niet dat het iets met kernel-updates heeft te maken. Waarschijnlijk doe je (net zoals ik) regelmatig een systeem-update en is er ergens iets veranderd. Mijn gok is dat de informatie nog steeds in de nummers staat, maar de library die die informatie moet ophalen gaat de mist in.
Ik begrijp dat je nummers hebt die vroeger wel info te zien gaven en nu, zonder dat je ze hebt gewijzigd, niet meer?
Zou je me zo'n nummer willen e-mailen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
bianca

BerichtGeplaatst: Vr Aug 27, 2010 6:49 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ja, en het gaat dan om muziek die ik nu nieuw bewerk met audacity aan de opgeslagen nummers is niks mee aan de hand(ik heb wel ontdekt, als ik de nummers invul in de tageditor van audacity worden ze wel zichtbaar)

ik zal je een nummer sturen vandaag

bianca
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Vr Aug 27, 2010 7:25 am    Onderwerp: Reageren met citaat

audacity doet nu plots ook erg vreemd, zonder dat ik wat veranderd heb

de werkbalken en het instellingen menu is plots verdwenen

het word steeds raadselachtiger
Terug naar boven
meine

BerichtGeplaatst: Vr Aug 27, 2010 10:04 am    Onderwerp: Reageren met citaat

bianca schreef:
ja, en het gaat dan om muziek die ik nu nieuw bewerk met audacity aan de opgeslagen nummers is niks mee aan de hand

ik ken dit probleem. was opeens alle info over mijn mp3 nummers kwijt na rippen met Sound Juicer. daar bleken een paar dingen te zijn veranderd met de update van F10 naar F12.

heb toen op aanraden van anderen GRIP geprobeerd. in vergelijking met SoundJuicer een stuk complexer, maar wel meer instelbaar. Sound Juicer is bijna niet instelbaar.

de oplossing bleek in een aan/uit checkbox voor toevoegen van ID3-tags.

spijtig, maar als het oorspronkelijke rip-programma die tags niet heeft aangemaakt zul je ze opnieuw moeten invullen. ik kwam er achter dat het dan handiger en vooral sneller is om de betreffende nummers of CD's opnieuw te rippen. omdat LP's en cassettes zelf geen ID3 tags hebben (itt de meeste CD's) zal je ze opnieuw moeten invullen tenzij je ze met audacity nog ergens kan activeren...

Meine
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Vr Aug 27, 2010 12:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb alles nog, alleen bij nieuw gemaakte nummers is die informatie niet zichtbaar in rhythmbox zodat ik daar alles opnieuw moet invullen

ik kan nu dus helemaal niks meer beginnen, want het drop-down menu in alle aplicaties is plotseling verdwenen

bv in rhythmbox, audacity, totem, normaal hoor ik een instellingen menu te zien moeten krijgen, en een menubalk en die zijn nergens meer terug te vinden

ik heb dit probleem al eerder gehad, en toen kreeg ik het niet opgelost

het rare is dat alleen in het gnome-bureaublad de menu`s verdwenen zijn, in kde is alles gewoon zichtbaar

bianca
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Vr Aug 27, 2010 6:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Screenshot?
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Zo Aug 29, 2010 12:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb het gnome-bureaublad verwijders inclusief alle aplicaties en opnieuw geinstalleerd, en de dropdownmenus zijn weer terug in de aplicaties

wat nu het probleem was???

ik vind t raadselachtig

bianca
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Ma Sep 06, 2010 8:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

bovengenoemd probleem in audacity(naar een herinstallatie van het gnome-bureaublad) is niet opgelost, maar ik vul ze nu in met EASYTAG speciaal daarvoor, en dan worden ze direct zichtbaar in rhythmbox of andere players.

alleen het nadeel is als ik me muziekmap open maak in me persoonlijke map en ik ga naar een nieuw muziekalbum ,zie, ik niet wat er staat, dit is alleen in players zichtbaar dus

terwijl alles wat ik op de oude manier heb gemaakt zie ik gewoon staan

geen grote ramp dus maar wel een beetje lastig

bianca
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Ma Sep 06, 2010 10:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

http://search.cpan.org/~jv/mp3rename-1.15/
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Vr Sep 10, 2010 7:02 am    Onderwerp: Reageren met citaat

zeg sciurius is het liedje aangekomen??

gr bianca
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Software Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: