Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Het Fedora Mysterie

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Overig
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Wo Apr 29, 2009 2:20 pm    Onderwerp: Het Fedora Mysterie Reageren met citaat

Kijk. Bij mij gebeuren er soms opeens hele rare dingen. Ik kan gewoon doorwerken...
Vermoedelijk iets te maken met Compiz en/of Firefox. Geen idee hoe ik dat kan checken.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Gul Dukat

BerichtGeplaatst: Wo Apr 29, 2009 6:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Probeer eens om Compiz uit te zetten, en kijk dan of je nogmaals tegen dit probleem aanloopt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Ma Mei 11, 2009 1:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

liever niet, ik gebruik compiz functionaliteit. Het geeft ook niet, het gebeurd maar heel soms en na een reboot is alles weer in orde. Ach heb je wat te lachen zo af en toe Razz

Iemand anders nog maffe Fedora anekdotes? (hoewel dit natuurlijk meer Compiz of KDE geelateerd was)
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Do Nov 12, 2009 8:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik kan hier wel op inhaken, aangezien ook onder fedora 11 Plasma regelmatig crasht.

In een ander topic meldde ik het vastlopen van skype. Ik dacht 'getsie', zocht de PID op en zei kill.

Maar nee hoor, niet als gebruiker, niet met sudo en ook niet als root. Skype werd niet omgebracht. Na lang genoeg op skype klikken kwam KDE zelf met de vraag of ik de application wilde terminaten om dat hij niet reageerde - nou graag. Dat werkte wel. Hoe kan dit? Waarom kan ik als root een dergelijke applicatie niet killen als ik dat wil?
Overigens gebruikte skype, toen hij vastgelopen was, zo'n 50% cpu. Brrrrr.
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2010 8:54 am    Onderwerp: Reageren met citaat

's avonds computer uit, 's morgens weer aan. Niets geupdate maar toch heeft Kile opeens bedacht een aanzienlijk kleiner font te gebruiken voor de menu's...

Mijn eerste post in dit draadje heeft volgens mij te maken met Adobe. Het gebeurt ook regelmatig als ik een pdf in firefox wil laden terwijl een standalone adobe reader draait.

Adobe reader werkt gewoon een beetje... vreemd...

**** edit

How! wtf. Ook firefox gebruikt inene piepkleine lettertjes! En okular en konqueror en

***edit
zooo reboot en klaar.
Terug naar boven
klaasjan

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2010 10:04 am    Onderwerp: Reageren met citaat

NikkiMassa schreef:
Waarom kan ik als root een dergelijke applicatie niet killen als ik dat wil?

Omdat het standaard kill signaal door een applicatie afgevangen (en genegeerd) kan worden. Probeer eens "kill -9 <pid>". Als dat als root niet werkt heb je een kernel bug gevonden Wink
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Di Aug 24, 2010 1:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

klaasjan schreef:
Omdat het standaard kill signaal door een applicatie afgevangen (en genegeerd) kan worden. Probeer eens "kill -9 <pid>". Als dat als root niet werkt heb je een kernel bug gevonden Wink

Nee hoor. Als een programma staat te wachten op een device (I/O opdracht of zo) wacht het met gekilled worden tot die opdracht klaar is. NFS mounts zijn een goed voorbeeld...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Overig Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: