Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

heel veel data over een netwek sturen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Vr Jun 25, 2010 10:32 am    Onderwerp: heel veel data over een netwek sturen Reageren met citaat

Hoi allen,

Ik probeer het zo veel mogelijk te voorkomen, maar soms is het nodig: vele gigabytes (tussen de 10 en de 100, files van 5 GB of groter) aan data over een netwerk sturen.

Dat duurt behoorlijk lang met ssh, vaak is de oplossing zelfs: zet de data op een externe HD en pak de fiets.

Bestaan er nu ook oplossingen om de data sneller over een netwerk te pompen?

Groetjes,
Nikki
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sciurius

BerichtGeplaatst: Vr Jun 25, 2010 12:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het zou een klein beetje kunnen schelen wanneer de ssh niet laat encrypten. Als de data reeds gecomprimeerd is (.tar.bz, .zip en zo) dan kan het uitzetten van de encryptie een klein beetje uitmaken.
Maar als de data reeds is comprimeerd dan gaat het gewoon om de bytes die over de lijn moeten...
Postduif met USB stick om de nek?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Maurizio
MauRice

BerichtGeplaatst: Za Jun 26, 2010 11:09 am    Onderwerp: Reageren met citaat

NikkiMassa,

Als het vaak voorkomt...
Overweeg eens business netwerk aansluiting waar geen uploads en data-transmessie restricties heeft.

MvG,
MauRice
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Za Jun 26, 2010 2:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

2 duiven met een externe hd...
Er ligt hier en daar een en ander aan glasvezel waarover zo'n netwerk met aangepaste restricties gaat. Dat is niet overal mogelijk (en daar ga ik helaas ook niet over Razz). Daar waar ik geen mogelijkheid heb om dat te gebruiken (de data moet wel eens naar een ander netwerk) is de huidige oplossing de postduiven (nou ja, de gazelle).
Ik had gehoopt dat er een ssh-achtig protocol bestond die het kopieren sneller maken kon maar ik begrijp dat dat er niet is.
Bedankt voor de input, dat zowiezo.
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Za Jun 26, 2010 3:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

NikkiMassa schreef:
Ik had gehoopt dat er een ssh-achtig protocol bestond die het kopieren sneller maken kon maar ik begrijp dat dat er niet is.

Nee, elke byte moet de lijn over en daar zit de begrenzing... Comprimeren is dan de enige remedie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: