Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Vooringevulde belastingaangifte 2009 in Fedora 12

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jvhelden

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 12, 2010 2:20 pm    Onderwerp: Vooringevulde belastingaangifte 2009 in Fedora 12 Reageren met citaat

De Belastingdienst heeft al enkele jaren de mogelijkheid om electronisch de belastingaangifte te verwerken voor Windows, Mac en Linux. In Linux ondersteunen zij Ubuntu 9.10. Na het pakket voor Ubuntu te hebben gedownload en ge´nstalleerd kwam ik tot de ontdekking dat ik een paar fonts miste waardoor het geheel onleesbaar was. Daar ik al jaren Fedora gebruik heb ik het daarbij gelaten wat betreft Ubuntu.

Toen maar het tar.gz bestand voor Linux gedownload en opgeslagen en getracht dit te installeren in Fedora 12. Ik heb de volgende handelingen uitgevoerd:
1) Een map aangemaakt met de naam belastingdienst.nl en daar het tar.gz bestand in geplaatst, uitgepakt en ge´nstalleerd.
2) Een starter aangemaakt als volgt:
/home/mijn directory/belastingdienst.nl/ib2009/bin/./ib2009ux, zodat ik het programma kan starten vanaf mijn bureaublad.
3) Na het opstarten van het programma de vraag of ik de vooringevulde gegevens wilde ophalen met JA te hebben beantwoord werd ik naar de beveiligde site gebracht om mijn gegevens te downloaden.
4) Automatische invulling werkte niet dus heb ik het bestand gedownload en opgeslagen in mijn map belastingdienst.nl.
5) Nu een nieuw programma opgestart en uit het keuze menu gekozen
voor het verwerken van de gegevens en na het navigeren naar de plaats waar het bestand stond, werd deze direct herkend en de gegevens verwerkt.
6) Alles klopte en heb ik mijn belasting verder ingevuld en verstuurd.

Hoewel de belastingdienst Fedora niet ondersteund is het dus prima te doen en ik hoop dat dit voor iemand een hulp zal kunnen zijn om dit ook via Fedora te doen.
jvhelden
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
bianca

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 12, 2010 9:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

BerichtGeplaatst: Wo Sep 02, 2009 5:07 pm Onderwerp: autopackage Reageren met citaat
ik gebruik autopackage voor bepaalde software pakketten, en dat heeft altijd goed gewerkt!

alleen tot mijn verrassing blijkt het niet meer te werken op de balastingdienst, ik kon altijd via autopackage mijn electronische aangifte doen
maar als ik nu inlog op de belastingdienst(ik moest daar zijn voor een wijziging) lukt het mij dus niet meer om het biljet te uploaden

autopackage staat gewoon geinstalleerd!

als ik op de site van de balastingdienst kijk staat onder autopackage dat alleen ubuntu en suse worden ondersteund!
kan ik niet helemaal vatten, ik gebruik al een jaar of wat fedora en het is altijd gelukt, waarom dan nu niet meer?

heel flauw als dat zo is

mischien heeft iemand hetzelfde??

bianca

ik heb hetzelfde gehad maar nog steeds niet opgelost dus!!
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 12, 2010 9:11 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ga zeker jouw oplossing proberen want ik kan het ook niet vatten dat het niet meer werkt, ik heb in t verleden zelfs met fedora 2 aangifte gedaan, en tot en met fedora 9 lukte t nog en daarna kreeg ik problemen

bianca
Terug naar boven
jvhelden

BerichtGeplaatst: Za Mrt 13, 2010 2:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

bianca schreef:
ik ga zeker jouw oplossing proberen want ik kan het ook niet vatten dat het niet meer werkt, ik heb in t verleden zelfs met fedora 2 aangifte gedaan, en tot en met fedora 9 lukte t nog en daarna kreeg ik problemen

bianca

Ben beniewd of mijn methode ook voor jou werkt. Gaarne lees ik jouw ervaring met Fedora. Ik ben absoluut niet tegen problemen aangelopen.
jvhelden
Terug naar boven
bianca

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 17, 2010 8:59 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb gewoon de tarball op de site van de belastingdienst gedownload en uitgepakt in me persoonlijke map, en voila ik kon hem gewoon invullen en verzenden, ik hoefde er niks voor te installeren

ik kon ook gewoon bij me vooraf ingevulde gegevens (met digide) dus het gaat gewoon heel makkelijk

dus ook voor anderen het autopackage pakket lukt dus niet!

dat gaat blijkbaar alleen met SUSE EN UBUNTU

bianca
Terug naar boven
jei

BerichtGeplaatst: Za Mrt 27, 2010 2:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Tar-ball uitgepakt, ib2009/bin/ib2009ux gestart, de vooraf ingevulde gegevens opgehaald. Die werden pas gebruikt nadat ik de bestandsnaam met de -o optie had meegegeven:
$ ./ib2009ux -h
De opdrachtregel ondersteunt de volgende opties.

Usage: ib2009ux [-A] [-o <str>] [-L <str>] [-h] [--verbose] [bestand]
-A, --screenreader omkeren screenreaderdetectie
-o, --bestand=<str> open [voorinvul]bestand
-L, --font=<str> gebruik font facename
-h, --help show this help message
--verbose generate verbose log messages
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: