Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

ProFTPd & FC4 - werkt niet

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2005 2:08 pm    Onderwerp: ProFTPd & FC4 - werkt niet Reageren met citaat

Iemand die proftpd onder FC4 aan de praat heeft gekregen? Mij wil het niet lukken, ik krijg de volgende foutmeldingen in /var/log/messages:

Jun 22 14:59:24 ns2 proftpd[20945]: xxx.xxx.xxx ([]) - FTP session opened.
Jun 22 14:59:31 ns2 PAM_pwdb[20945]: get passwd; pwdb: structure is no longer valid
Jun 22 14:59:32 ns2 proftpd[20945]: xxx.xxx.xxx ([]) - PAM(jordan): Authentication service cannot ret
rieve authentication info..
Jun 22 14:59:34 ns2 proftpd[20945]: xxx.xxx.xxx ([]) - FTP session closed.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Groeten,
Jordan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Menno

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2005 5:52 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb je gewoon de rpn geinstalleerd en daarna je config aangepast?

Of heb je een bestaande installatie geupgrade naar fc4?

PS ik heb je ip-adres weggehaald ivm mogelijke veiligheidproblemen die je nu kunt ervaren aangezien je configuratie niet 100% werkt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2005 5:58 pm    Onderwerp: upgrade fc3 -> fc4 Reageren met citaat

Ik heb een upgrade gedaan van fc3 naar fc4 en sindsdien heb/had ik de problemen met Proftpd. Ik heb de GUI GProftpd gedownload als rpm en die geinstalleerd en proftpd doet het nu probleemloos, echter!

/etc/init.d/proftpd restart

wil niet meer werken omdat ik nu blijkbaar een configuratie bestand van gproftpd gebruik of zo. Ik kan dus alleen de ftp server nog herstarten via gproftpd en niet meer via /etc/init.d/proftpd restart. Misschien dat iemand weet hoe ik met proftpd en gproftpd de server kan herstarten vanuit de /etc/init.d/ startup scripts?

P.S. bedankt voor het weghalen van het ip-adres.

Groeten,
Jordan
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2005 7:30 pm    Onderwerp: Re: upgrade fc3 -> fc4 Reageren met citaat

jordanvanbergen schreef:
Ik heb een upgrade gedaan van fc3 naar fc4 en sindsdien heb/had ik de problemen met Proftpd. Ik heb de GUI GProftpd gedownload als rpm en die geinstalleerd en proftpd doet het nu probleemloos, echter!

/etc/init.d/proftpd restart

wil niet meer werken omdat ik nu blijkbaar een configuratie bestand van gproftpd gebruik of zo. Ik kan dus alleen de ftp server nog herstarten via gproftpd en niet meer via /etc/init.d/proftpd restart. Misschien dat iemand weet hoe ik met proftpd en gproftpd de server kan herstarten vanuit de /etc/init.d/ startup scripts?

P.S. bedankt voor het weghalen van het ip-adres.

Groeten,
Jordan

Verwijderen en opnieuw installeren? Het wordt niet voor niks aangeraden om een zo kaal mogelijk systeem te upgraden.
Terug naar boven
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2005 7:34 pm    Onderwerp: was eerst vsfptd Reageren met citaat

Moet het beter uitleggen. Had vsftpd er op staan, toen upgrade van FC3 naar FC4. Kreeg vsftpd naar mijn mening niet snel genoeg aan de praat, toen dit gedaan:

yum remove vsftpd
yum install proftpd

en ook proftpd wilde niet meteen lukken. Toen op aanraden van iemand maar gproftpd (gui) gedownload als rpm, geinstalleerd en dat zorgde ervoor dat het meteen werkte. Echter nu kan ik niet meer het /etc/init.d/proftpd script gebruiken met proftpd te restarten maar moet ik het doen via die GUI van gproftpd.

Het liefst wil ik het natuurlijk via de standaard /etc/init.d/proftpd manier doen.

Groeten,
Jordan
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2005 8:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Probeer eens hetgeen wat op de volgende website staat: http://www.mandrakeclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3590&start=0&
Terug naar boven
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2005 8:19 pm    Onderwerp: helaas... dat was hem niet Reageren met citaat

Dat was hem niet.... Ik zie wel dit in de /var/log/messages:

Jun 22 21:16:52 ns2 kernel: audit(1119467812.647:930): avc: denied { append } for pid=30592 comm="proftpd" name=secure dev=md1 ino=20776107 scontext=root:
system_r:ftpd_t tcontext=user_u:object_r:var_log_t tclass=file

Wie weet kan iemand hier wat mee?

Groeten,
Jordan
Terug naar boven
Menno

BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2005 8:23 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Lijkt erop dat SELinux Proftpd de toegang weigert.
Terug naar boven
jordanvanbergen

BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2005 8:42 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, ik heb SELInux gedisabled en toen ging alles meteen goed.

Groeten,
Jordan
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Servers & Netwerken Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: