Fedora-Linux.nl Forumindex Fedora-Linux.nl
Het forum van Fedora-Linux.nl.
Deze site wordt gehost door Exonet Internet Services

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

text editors

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Ma Jan 05, 2009 2:19 pm    Onderwerp: text editors Reageren met citaat

Hallo allemaal,

nog een gelukkig nieuwjaar.

Ik ben nu een sql dump aan het laden in kwrite. Het bestand is bijna 500 MB dus het duurt even, en nog even, en nog even...
Ik gebruik normaal gesproken kate.

Ik vraag mij af: wie gebruikt welke text editors en waarom? Zijn jullie tevreden over wat je favo editor kan, of mis je nog dingen?

Wat ik fijn vind aan kate is de terminal emulator en de highlighting van programma code. Ik heb er ooit mee leren werken en ookal zou er een editor zijn die hetzelfde kan als kate maar die beter zou zijn: ik ben eigenlijk gewoon te lui iets anders te proberen.
Voor even snel iets openen, editen en sluiten gebruik ik kwrite of nano, afhankelijk van mijn bui en of ik grafisch of command line bezig ben.

Ik laad nu mijn 500 MB tekstbestand in kwrite. Iemand hier nog commentaar op of tips voor een volgende keer?

Nou, barst maar los Razz

Groetjes, Nikki
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sciurius

BerichtGeplaatst: Ma Jan 05, 2009 10:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik leef in GNU/Emacs. Als ik niet in Emacs zit dan gebruik ik vi (niet vim/enhanced, maar vi zonder poespas en kleurtjes en zo).

Muziek edit ik met LilyPondTool (een JEdit plugin).

En ik vraag me af waarom je een 500MB sql dump in je editor zou willen laden... Shocked
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Nickname55

BerichtGeplaatst: Ma Jan 05, 2009 11:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

sciurius schreef:
En ik vraag me af waarom je een 500MB sql dump in je editor zou willen laden... Shocked
Om te kijken waarom die zo groot is Very Happy
Terug naar boven
sciurius

BerichtGeplaatst: Di Jan 06, 2009 11:06 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Code:
ls -lh dump.sql
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Nickname55

BerichtGeplaatst: Di Jan 06, 2009 4:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Die kon ik nog niet Smile
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Do Jan 08, 2009 3:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

whaha!

Ik moest iets editen in die dump - toen ik het maakte werkte ik met winxp. Het bevat tabellen die met "databasenaam." er voor langer waren dan 64 karakters. Beetje jammer, de server waar het op moest is CentOs dus dat werd huilen. Die tabellen moesten er uit (geen nood, ze waren toch leeg) maar ik had geen zin de dump opnieuw te maken, moest ik eerst helemaal uitzoeken hoe dat dan weer moest.

Kostte wat tijd maar... Ik was succesvol met nano. Lang leve nano.
Terug naar boven
NikkiMassa

BerichtGeplaatst: Ma Dec 14, 2009 11:33 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Inmiddels nano succesvol vervangen door emacs, hoewel ik erg moet wennen aan de commando's.

Scripten in cream (als ik geen kate heb) vanwege de kleurtjes. Was te lui uit te zoeken of emacs een kleurtjes plugin heeft.

Heb ik nog een vraag over cream: weet iemand een keystroke om haakjes of curly braces bij elkaar te zoeken? (ben te lui om te tellen Razz)

En alvast een mooi kerst toegewenst. Ik weet het, het is wat vroeg maar dat schijnt hier in de UK meer regel dan uitzondering te zijn Wink
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Fedora-Linux.nl Forumindex -> Fedora discussie's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: