| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
NikkiMassa

|
Geplaatst: Ma Jan 05, 2009 2:19 pm Onderwerp: text editors |
|
|
Hallo allemaal,
nog een gelukkig nieuwjaar.
Ik ben nu een sql dump aan het laden in kwrite. Het bestand is bijna 500 MB dus het duurt even, en nog even, en nog even...
Ik gebruik normaal gesproken kate.
Ik vraag mij af: wie gebruikt welke text editors en waarom? Zijn jullie tevreden over wat je favo editor kan, of mis je nog dingen?
Wat ik fijn vind aan kate is de terminal emulator en de highlighting van programma code. Ik heb er ooit mee leren werken en ookal zou er een editor zijn die hetzelfde kan als kate maar die beter zou zijn: ik ben eigenlijk gewoon te lui iets anders te proberen.
Voor even snel iets openen, editen en sluiten gebruik ik kwrite of nano, afhankelijk van mijn bui en of ik grafisch of command line bezig ben.
Ik laad nu mijn 500 MB tekstbestand in kwrite. Iemand hier nog commentaar op of tips voor een volgende keer?
Nou, barst maar los
Groetjes, Nikki |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sciurius

|
Geplaatst: Ma Jan 05, 2009 10:58 pm Onderwerp: |
|
|
Ik leef in GNU/Emacs. Als ik niet in Emacs zit dan gebruik ik vi (niet vim/enhanced, maar vi zonder poespas en kleurtjes en zo).
Muziek edit ik met LilyPondTool (een JEdit plugin).
En ik vraag me af waarom je een 500MB sql dump in je editor zou willen laden...  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Nickname55
|
Geplaatst: Ma Jan 05, 2009 11:56 pm Onderwerp: |
|
|
| sciurius schreef: | En ik vraag me af waarom je een 500MB sql dump in je editor zou willen laden...  | Om te kijken waarom die zo groot is  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sciurius

|
Geplaatst: Di Jan 06, 2009 11:06 am Onderwerp: |
|
|
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Nickname55
|
Geplaatst: Di Jan 06, 2009 4:32 pm Onderwerp: |
|
|
Die kon ik nog niet  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
NikkiMassa

|
Geplaatst: Do Jan 08, 2009 3:41 pm Onderwerp: |
|
|
whaha!
Ik moest iets editen in die dump - toen ik het maakte werkte ik met winxp. Het bevat tabellen die met "databasenaam." er voor langer waren dan 64 karakters. Beetje jammer, de server waar het op moest is CentOs dus dat werd huilen. Die tabellen moesten er uit (geen nood, ze waren toch leeg) maar ik had geen zin de dump opnieuw te maken, moest ik eerst helemaal uitzoeken hoe dat dan weer moest.
Kostte wat tijd maar... Ik was succesvol met nano. Lang leve nano. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
NikkiMassa

|
Geplaatst: Ma Dec 14, 2009 11:33 am Onderwerp: |
|
|
Inmiddels nano succesvol vervangen door emacs, hoewel ik erg moet wennen aan de commando's.
Scripten in cream (als ik geen kate heb) vanwege de kleurtjes. Was te lui uit te zoeken of emacs een kleurtjes plugin heeft.
Heb ik nog een vraag over cream: weet iemand een keystroke om haakjes of curly braces bij elkaar te zoeken? (ben te lui om te tellen )
En alvast een mooi kerst toegewenst. Ik weet het, het is wat vroeg maar dat schijnt hier in de UK meer regel dan uitzondering te zijn  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|